کد خبر: ۷۰۴۲۷۳
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

هیلی: ترامپ نامزد ریاست جمهوری شود من کاندیدا نمی‌شوم

نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل اظهار کرد، در صورتی که دونالد ترامپ تصمیم به نامزدی مجدد برای ریاست جمهوری این کشور در انتخابات سال ۲۰۲۴ بگیرد، وی برای ریاست جمهوری کاندیدا نخواهد شد.
هیلی: ترامپ نامزد ریاست جمهوری شود من کاندیدا نمی‌شوم
آفتاب‌‌نیوز :

نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه‌ای به آسوشیتدپرس در کنفرانسی خبری گفت: من در صورتی که دونالد ترامپ کاندیدای ریاست جمهوری شود خودم نامزد نخواهم شد و من با او درباره‌اش صحبت خواهم کرد. ما در صورتی که تصمیم گیری در این مورد لازم شود، درباره آن گفتگو خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه هیل،  هیلی که سابقا فرماندار ایالت کارولینای جنوبی آمریکا بوده و به عنوان یکی از کاندیداهای رقابت مقدمات حزب جمهوریخواه برای تعیین نامزد ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ مطرح است اظهار کرد، در صورت نامزدی مجدد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری از او حمایت می‌کند.

اما او در عین حال تصدیق کرد که مدت نسبتا زیادی از آخرین باری که با این رئیس جمهور سابق آمریکا صحبت داشته، گذشته است.

هیلی در پاسخ به سوالی درباره آخرین باری که با ترامپ صحبت داشته، اظهار کرد، این گفتگو مربوط به زمان بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ اما قبل از تاریخ ششم ژانویه، زمان حمله حامیان این رئیس جمهور سابق به ساختمان کنگره آمریکا با هدف اخلال در روند تایید نتایج انتخابات ۲۰۲۰، بود.

او گفت که با این وجود "روابط کاری عالی" با ترامپ در طی حدودا دو سال تصدی سمت سفیری در سازمان ملل داشته است.

او بیان کرد: من قدردان اختیارات واگذار شده از سوی او برای انجام کارم هستم. فکر می‌کنم ما در کنار یکدیگر مسائلی به طرز شگفت انگیز عالی را در حوزه سیاست خارجی انجام دادیم و ببینید، من خواستار تداوم تقویت آنچه که ما حاصل کردیم هستم و نمیخواهم شاهد از هم گسیختن آن باشم.

با این حال یک سری تنش‌های انکارنشدنی بین ترامپ و هیلی وجود داشته است. هیلی در مصاحبه‌ای با پولتیکو در هفته‌های بعد از وقایع ششم ژانویه ارزیابی انتقادآمیز از رئیس جمهور سابق آمریکا داشته و گفت، این اشتباه بود که جمهوری خواهان به حرفهای او گوش دادند و پیش بینی کرد که او(ترامپ) خودش را در ماه‌ها و سالهای آینده "بیشتر و بیشتر منزوی" خواهد یافت.

او در همین مصاحبه یک ارزیابی صریح از آینده سیاسی او ارائه کرده و گفته بود: "او قرار نیست مجددا برای یک سمت فدرال نامزد شود."

اما با گذشت سه ماه از پایان اولین و تنها دوره ریاست جمهوری ترامپ، او همچنان مساله نامزدی برای انتخابات ۲۰۲۴ را دستاویز قرار می‌دهد. این واقعیت فعلا سبب شده دیگر نامزدهای بالقوه حزب جمهوریخواه برای ریاست جمهوری دست نگه دارند و ببینند که او چه تصمیمی می گیرد.

هیلی تنها مقام دولت سابق ترامپ نبوده که از کاندیداتوری برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ حرف زده است. مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا نیز دز ایالت‌های آیووا و نیو همپشایر که دو ایالت نخست در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری هستند در این خصوص صحبتهایی را مطرح کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین