کد خبر: ۷۰۴۲۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰

وضعیت سیاه کرونا در مازندران/ در خانه بمانید

اوضاع کرونایی مازندران از به مرحله بحرانی رسیده است، کرونای انگلیسی در مدت زمان بسیار کوتاهی در این استان مردم را اسیر خود کرده و تقریبا تخت‌های بیمارستانی در مازندران پر شده است، اوضاع کرونایی در این استان از قرمز به سیاه درآمده و آمبولانس‌ها، آژیرهای خطر خود را در کوچه و معابر به صدا درآورده‌اند.
وضعیت سیاه کرونا در مازندران/ در خانه بمانید
آفتاب‌‌نیوز :

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۴۳ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند، گفت: در همین مدت تعداد ۲۱۸ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۱۲۲۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۹۱ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

از سویی دیگر، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در این زمینه اظهار کرده که در حال حاضر ۲۸۳ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ بیمار جدید بستری و ۳۳ بیمار هم ترخیص شدند همچنین ۴۶ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

آژیر خطر آمبولانس‌های بابل به صدا درآمد

به گزارش ایسنا، بی توجهی بسیاری از کسبه در مازندران به ویژه در بابل، آژیر خطر کرونا را در به وسیله آمبولانس‌ها در بابل به صدا درآورد.

روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم‌پزشکی بابل با اعلام این خبر اظهار کرد که، در راستای آگاه سازی و هشدار نسبت به شیوع بیماری کرونا، خودروهای امدادی و اورژانس در سطح خیابان‌های شهر بابل به حرکت در آمدند.

بر این اساس، این خودروها با حرکت در سطح معابر، آژیرها خود را به نشانه هشدار خطر افزایش مبتلایان به کرونا در بابل و وضعیت قرمز کرونا به صدا درآوردند و همچنین هشدارهای بهداشتی را اعلام کردند.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم‌پزشکی بابل، علیرغم ابلاغ اجرای محدودیت‌های ۱۰ روزه و تعطیلی مشاغل گروه‌های ۲،۳،۴ در روز دوم اکثر صنوف به فعالیت خود می‌پردازند.

اطلاعیه مهم روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خطاب به مردم استان

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران شماره تلفن ارتباط مردمی ۳۴۴۰۷ با سی خط تماس آماده ارایه مشاوره و هدایت موارد مرتبط با پیگیری درمان کرونا است.

بر این اساس، شیوع ویروس کرونا و ازدحام بیماران در مراکز درمانی علاوه بر فشار طاقت فرسا به کادر درمان، این مراکز را به مکانی خطرناک برای مراجعان تبدیل کرده است بنابراین هم استانی های عزیز برای اطمینان از سلامت خود در برابر بیماری کرونا، بدون مراجعه به درمانگاه‌ها و مراکز درمانی می‌توانند به صورت شبانه‌روزی از مشاوران تلفنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بهره‌مند شوند.

در همین راستا شماره‌ تلفن ۳۴۴۰۷ با ۳۰ خط ارتباطی برای ارائه پاسخ به سوالات مردم و راهنمایی و مشاوره به شهروندان عزیز در مورد ویروس کرونا اختصاص داده شد تا به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی پرسش‌های کرونایی شهروندان به صورت تلفنی باشند.

در صورت بروزعلائم کرونا مانند سرفه، تب، گلودرد و تنگی نفس جهت هدایت و مشاوره موارد مرتبط با پیگیری درمان کرونا می توانید در طول شبانه روز با شماره‌ ۳۴۴۰۷ تماس بگیرید.

به گزارش ایسنا، هم‌اکنون 1505 بیمار مبتلا به کووید 19 یا مشکوک به ویروس کرونا در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند و مسئولان ستاد استانی مبارزه با کرونا، در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مهم‌ترن راهکار مقابله با این ویروس می‌دانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
علیدانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
0
0
وقتی دورهمی و جشن تولد و مهمونی دارن و رفت و آمدشون به راهه و ۲۰ نفر دور یه سفره نشستن و کلا انگار نه انگار کروناست... به معنای واقعی تا الانشم چنین خانواده هایی قسر در رفتن...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین