کد خبر: ۷۰۴۲۹۹
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷

رکورد شکایت از «بی بی سی» شکسته شد

پوشش خبر درگذشت همسر ملکه انگلیس رکورد بیشترین شکایت‌های دریافت‌شده در تاریخ بی بی سی را شکست.
رکورد شکایت از «بی بی سی» شکسته شد
آفتاب‌‌نیوز :

 در پی اعتراض مردم به جایگزینی برنامه‌های تلویزیونی «بی بی سی» با اخبار مربوط به درگذشت شاهزاده «فیلیپ» (همسر ملکه انگلیس)، شمار شکایت‌ها از «بی بی سی» درباره پرداختن به یک موضوع در تاریخ این شبکه شکسته شد.

به گزارش گاردین، دست کم ۱۱۰,۹۹۴ نفر برای ابراز نارضایتی درباره اختصاص پیدا کردن بخش اعظمی از زمان برنامه‌های تلویزیون و رادیو «بی بی سی» به پوشش اخبار درگذشت شاهزاده «فیلیپ» با این شبکه تماس برقرار کرده‌اند.

«بی بی سی وان» و «بی بی سی تو» برنامه‌های عصر جمعه را به شاهزاده «فیلیپ» اختصاص دادند و به دنبال این تصمیم آمار رضایت مخاطبان کاهش پیدا کرد.

ساعاتی پس از درگذشت شاهزاده «فیلیپ» تعداد شکایت‌ها از «بی بی سی» برای پوشش این خبر به حدی افزایش یافت که «بی بی سی» یک فرم ویژه شکایت در وب‌سایت قرار داد اما این فرم در روز یکشنبه از وب‌سایت حذف شد.

گمان می‌رود رکورد پیشین بیشترین شکایت‌ها از «بی بی سی» به ۶۳ هزار شکایت در مورد تصمیم سال ۲۰۰۵ این شبکه برای پخش برنامه «جری اسپرینگر : اپرا» تعلق دارد که انتقاد گروه‌های مسیحی را به دنبال داشت.

تمام شکایت‌های دریافت‌شده اخیر درباره‌ی میزان پوشش خبر درگذشت نبوده است. ۴۰۰ مورد از این شکایت‌ها به نمایش دادن «شاهزاده اندرو» با توجه به حواشی مربوط به او و ۲۳۳ مورد درباره نحوه پوشش مجری‌های «بی بی سی» و لباس مشکی بر تن نداشتن برخی از مجریان خبری بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین