کد خبر: ۷۰۴۳۱۶
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
رئیس پلیس فتای استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

تهدید و توهین خانم همکار در واتساپ

رئیس پلیس فتای استان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و دستگیری خانمی که اقدام به تهدید، توهین و مزاحمت برای همکار خود در شبکه اجتماعی واتساپ کرده بود، خبر داد.
تهدید و توهین خانم همکار در واتساپ
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ" روح الله شهبازی پور" در تشریح جزئیات این خبر افزود: در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه فردی ناشناس در فضای مجازی برای وی و خانواده اش با انتشار پیام های توهین آمیز ایجاد مزاحمت کرده است، رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی اظهارکرد: در ابتدا در خصوص موضوع پرونده از شاکیه تحقیق به عمل آمد و ایشان اظهار داشت که فردی ناشناس با شماره های مختلف در شبکه اجتماعی واتساپ با انتساب افترا و انتشار مطالب کذب باعث هتک حیثیت برای وی شده و این امر موجب نگرانی شاکیه شده و از این پلیس تقاضای رسیدگی را داشت.

رئیس پلیس فتای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات پلیسی و تخصصی در فضای مجازی متهمه که همکار شاکیه بود، شناسایی و دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

شهبازی پور هشدار داد: برابر قانون هر گونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، بنابراین رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چرا که رعایت نکردن اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری ها حتی می تواند در روابط حقیقی افراد در فضای واقعی تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی با پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین