کد خبر: ۷۰۴۳۴۲
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱

چند ساعت بعد از مواجهه با فرد کرونا مثبت، تست بدهیم؟

استادیار دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اگر با فرد کرونا مثبت در ارتباط بودید، ۴۸ ساعت بعد از ‌مواجهه باید برای انجام تست PCR مراجعه کنند، اما کسی که با علائم مراجعه می کند نیازی به این دوره انتظار ندارد.
چند ساعت بعد از مواجهه با فرد کرونا مثبت، تست بدهیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش علوم پزشکی اراک، دکتر احسان غزنوی راد بیان کرد: کلینیک امام رضا(ع)، به عنوان سانتر میکروب شناسی انتخاب شده و مجهز به مدرن ترین و بروزترین دستگاه ها است و در آن تست های شهرستان های دلیجان، ساوه، محلات، بیمارستان امیرکبیر و طالقانی و ... نیز انجام می گیرد.

وی افزود: در دو روز اخیر تعداد تست ها به ۵۰۰ تست در روز رسیده است، ولی متاسفانه با توجه به میزان سرعت و انتشار و چرخش این ویروس، بالاتر از ظرفیت بهداشتی است.

دکتر غزنوی افزود: بهترین روش تشخیصی برای ثبت بیماری کرونا تست PCR است و معمولا یک روز زمان می برد، همچنین تست آنتی بادی در حوزه تشخیص کووید ۱۹ ارزشی نداشته و تنها برای موارد اپیدمیولوژی، همه گیرشناسی و اهدای پلاسما و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: طبق مطالعات انجام شده، احتمال ابتلای مجدد یک دهم الی دو دهم است، اما این مورد دلیلی بر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی نیست و کسانی که قبلا مبتلا شده اند نیز باید شیوه نامه های بهداشتی را با جدیت و به خاطر حفظ سلامتی خود و دیگران رعایت کنند .

این متخصص میکروب شناسی در ادامه افزود: طبق مطالعات انجام شده در جوامع مختلف بین ۵ الی ۱۰ درصد افراد حتی علیرغم برخورد با ویروس قادر به ساخت آنتی بادی نیستند.

وی گفت: هر فردی که در طول یک سال اخیر مواجهه یا علائم داشته است، می تواند با انجام تست آنتی بادی احتمال ابتلا بودن یا نبودن خود را متوجه شود اگر تست آنتی بادی مثبت بود نشان از برخورد فرد با ویروس در گذشته دارد، اما این تست زمان برخورد را مشخص نمی کند.

وی در پایان از مردم خواست تا نابودی کامل و ریشه کنی این بیماری و ایمن شدن کامل جامعه، بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین