کد خبر: ۷۰۴۳۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
با استناد بر آمارهای یونسکو اعلام شد

۱۱ میلیون دختر به دلیل کرونا شاید هرگز به مدرسه بازنگردند/مدارس ۷۰ کشور جهان نیمه‌تعطیل اند

معاون و جانشین وزیر آموزش و پرورش از تهیه و اهدای ۹۰ هزار تبلت و وسایل هوشمند ارتباطی به دانش‌آموزان محروم با استفاده از ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار انجمن اولیاومربیان مدارس در قالب پویش "اولیای خردمند، فرزندان هوشمند" خبر داد.
۱۱ میلیون دختر به دلیل کرونا شاید هرگز به مدرسه بازنگردند/مدارس ۷۰ کشور جهان نیمه‌تعطیل اند
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سید جواد حسینی در نشست کمیته اجرایی طرح هدایت (هر دانش‌آموز یک تبلت و هر تبلت یک کلاس و یک مدرسه) که به میزبانی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در سالن جلسات برگزار شد، با بیان اینکه کرونا بزرگ‌ترین چالش قرن و نظام‌های آموزشی دنیا بود و طولانی‌ترین وقفه در نظام جهانی اتفاق افتاد اظهار کرد: مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو در آخرین اجلاس خود که با موضوع کرونا و آموزش‌وپرورش برگزار شد اعلام کرده که ۹۱درصد کودکان لازم‌التعلیم تحت تأثیر کرونا قرار گرفته‌اند.

وی افزود: بر اساس گزارش مدیرکل یونسکو باتوجه‌به شیوع کرونا، ۲۴ میلیون کودک در دنیا در معرض ترک تحصیل کامل قرار دارند و ۱۰۰ میلیون کودک نیز بدون کسب مهارت در خواندن، دوره کرونا را سپری می‌کنند.

وی گفت: بر اساس اعلام مدیرکل یونسکو ۱۱ میلیون دانش‌آموز دختر به دلیل شرایط کرونا شاید هرگز به مدرسه بازنگردند و به جمع ۱۳۰ میلیون دختر بازمانده از تحصیل قبل کرونا بپیوندند. همچنین یک‌سوم کودکان دنیا دسترسی به تجهیزات هوشمند آموزشی برای اتصال به فضای مجازی را ندارند که نتیجه فوری آن ایجاد نابرابری آموزشی است.

حسینی در ادامه گفت: مدیر کل سازمان بهداشت جهانی نیز در این اجلاس اعلام کرده که کرونا پیوند بهداشت، سلامت و آموزش را عمیق‌تر از قبل کرده است و اختلال در سلامت، اختلال در آموزش و سلامت روانی به‌هم‌پیوسته شده‌اند.

وی افزود: در این اجلاس مدیرکل سازمان بهداشت جهانی تأکید کرده باید از تمام کشورها بخواهیم مدارس را با رعایت استلزاماتی از جمله واکسیناسیون معلمان بازگشایی کنند و مدارس باید آخرین جایی باشند که در کرونا تعطیل می‌شوند همچنین ۷۶ کشور جهان واکسیناسیون معلمان را در اولویت قرار دادند که از این تعداد ۱۳ کشور در اولویت اولیه قرار داده‌اند

حسینی در ادامه گفت: بر اساس اعلام یونسکو در ۱۰۷ کشور جهان مدارس به‌رغم وجود کرونا مدارس باز شده است، در ۷۰ کشور جهان مدارس نیمه‌تعطیل هستند و تنها در سی کشور مدارس کاملاً بسته است. همچنین مدارس در سراسر جهان علی‌رغم کرونا مسیر بازگشایی را طی می‌کنند.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی؛ جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه تاکنون با مشارکت خیرین و دستگاه‌های اجرایی ۲۳ هزار تبلت به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شده است گفت: با تصویب مجلس شورای اسلامی و در بودجه سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان برای تهیه تجهیزات هوشمند آموزشی دیده شده است.

معاون وزیر یکی از طرح‌های ارزنده را طرح جهاد آموزشی سپاه پاسداران و بسیج دانست و گفت: این طرح با هدف شناسایی بازماندگان از تحصیل و برگرداندن آنها به گردونه آموزش، جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان به‌ویژه در ایام کرونا و تأمین تجهیزات هوشمند آموزشی برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار اجرایی شده است.

وی افزود: طرح جهاد آموزشی با استفاده از ظرفیت مدیران مدارس، معلمان بسیجی شاغل و بازنشسته و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان به اجرا در خواهد آمد.

معاون وزیر با اشاره به پویش‌های دانش‌آموزی در خصوص طرح هدایت گفت: پویش‌های راه افتاده برای تأمین تجهیزات هوشمند آموزشی توسط سازمان دانش‌آموزی، سازمان بسیج دانش‌آموزی، انجمن‌های اسلامی مدارس و سازمان هلال‌احمر باید با جدیت پیگیری شود.

حسینی در پایان گفت: شرکت صنایع آموزشی ایران وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان تا نیمه اردیبهشت‌ماه خط تولید تبلت داخلی را راه‌اندازی خواهد کرد و تولیدات این شرکت به کمک طرح هدایت خواهند آمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین