کد خبر: ۷۰۴۳۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸

هشدار چین به آمریکا: بر سر تایوان با آتش بازی نکنید

چین روز سه‌شنبه به ایالات متحده هشدار داد كه بازی با آتش بر سر تایوان را متوقف كند. پکن همچنین پس از صدور دستورالعملی از سوی واشنگتن كه به مقامات آمریكایی اجازه می‌داد آزادانه با مقامات این جزیره دیدار کنند، رسما به آمریکا اعتراض کرد.
هشدار چین به آمریکا: بر سر تایوان با آتش بازی نکنید
آفتاب‌‌نیوز :

تصمیم روز جمعه وزارت خارجه ایالات متحده برای تعمیق روابط خود با دولت تایوان درحالی گرفته شده که فعالیت نظامی چین در اطراف این جزیره افزایش یافته است و هواپیماهای چین تقریبا هر روز در حریم هوایی تایوان پرواز می‌کنند.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین مقابل خبرنگاران اعلام کرد که چین از ایالات متحده می‌خواهد «بر سر تایوان با آتش بازی نکند و هرگونه تماس رسمی آمریكا و تایوان را فورا متوقف کند. چین همچنین از واشنگتن می‌خواهد که با موضوعات مرتبط با تایوان با احتیاط و بطور مناسب برخورد کند و نشانه‌های اشتباهی را به نیروهای استقلال طلب تایوان نفرستد و به روابط چین و آمریکا و صلح و ثبات حاکم بر تنگه تایوان آسیب نزند.»

تایوان یکی از مهمترین عوامل ایجاد تنش میان چین و آمریکا محسوب می‌شود و پکن بارها هشدار داده که در صورت نیاز، برای تقویت قدرت حاکمیت خود بر این جزیره، از نیروی زور استفاده خواهد کرد.

پیش از این مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در دولت ترامپ، در ژانویه گذشته تنها چند روز قبل از پایان ریاست جمهوری دونالد ترامپ اعلام کرده بود که دولتش در حال لغو محدودیت‌های تماس بین مقامات آمریکایی و همتایان تایوانی آنها است.

ایالات متحده مهمترین حامی بین‌المللی تایوان و مهمترین کشور فروشنده اسلحه به تایپه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
0
0
لازم نیست کسی نگران آمریکا باشد. لااقل آنها حداقلهای دیپلماسی را میشناسند و طبق آن حرکت میکنند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین