کد خبر: ۷۰۴۳۹۰
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴

پیام شدیداللحن حماس به رژیم صهیونیستی

جنبش حماس اخیرا پیام شدید اللحنی را برای رژیم صهیونیستی ارسال کرده است.
پیام شدیداللحن حماس به رژیم صهیونیستی
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه الاخبار لبنان امروز سه شنبه نوشت، جنبش حماس در جریان سفر اخیر هیئت امنیتی مصر به نوار غزه، پیام شدیداللحنی را از طریق این هیئت برای رژیم صهیونیستی ارسال کرده است.

این روزنامه به نقل از برخی منابع در جنبش حماس آورده که هیئت امنیتی مصر برای پیگیری دو پرونده آرام‌سازی اوضاع در غزه و مبادله اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی وارد نوار غزه شده بود اما حماس پیامی شدیداللحن از طریق این هیئت به طرف اسرائیلی ارسال کرده و گفته در صورتی که این رژیم بخواهد مانع از برگزاری انتخابات به ویژه در قدس شود، احتمال انفجار اوضاع در غزه و درگیری نظامی با این رژیم بسیار زیاد خواهد بود.

این در حالی است که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه نیز حدود یک ماه و نیم پیش هشدار داده بود که در صورت هرگونه خرابکاری و مانع‌تراشی رژیم صهیونیستی بر سر راه انتخابات فلسطین، مقاومت تمامی معادلات این رژیم را بر هم خواهد زد.

منابع سیاسی گفته‌اند که این پیام هشدار حماس به دست تور وینسلند فرستاده صلح سازمان ملل به خاورمیانه نیز خواهد رسید.

واکنش حماس به بازداشت یکی دیگر از نامزدهای لیست انتخاباتی‌اش

همچنین جنبش حماس بازداشت یکی دیگر از نامزدهای لیست انتخاباتی خود در کرانه باختری را به شدت محکوم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این جنبش در بیانیه‌ای در واکنش به اسارت ناجح عاصی نامزد لیست انتخاباتی "قدس وعده‌گاه ماست" تاکید کرد که بازداشت بزدلانه عاصی، بیانگر ذهنیت و دکترین جنایتکارانه دولت و ارتش رژیم صهیونیستی در تعقیب و بازداشت شهروندان فلسطینی به خاطر مشارکت در انتخابات است که حقی کاملا مشروع برای تمامی ملت‌های جهان است.

حماس تاکید کرد که ملت فلسطین به هیچ وجه از برگزاری انتخابات منصرف نخواهد شد و حرف خود را پای صندوق‌های رای خواهد گفت و رهبران خود را برای پیشبرد پروژه آزادسازی برمی‌گزیند.

این جنبش تمامی نهادهای بین‌المللی و کشورهای جهان را به تحریم همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به خاطر تروریسم و جنایات علیه ملت فلسطین فراخواند.

لازم به ذکر است که نظامیان رژیم صهیونیستی شب گذشته به منزل "ناجح عاصی" نماینده لیست انتخاباتی حماس "قدس وعده‌گاه ماست" در شهر بیره یورش برده و او را بازداشت کردند.

خانواده عاصی تاکید کردند که نظامیان اسرائیلی رایانه و برخی دیگر از وسایل شخصی او را نیز مصادره کردند.

علاء حمیدان سخنگوی لیست انتخاباتی حماس بازداشت عاصی را به شدت محکوم و تاکید کرد که این بازداشت‌ها بیانگر وحشی‌گری نظامیان اسرائیلی است و هدف از آن ایجاد رعب و وحشت در میان فلسطینیان به ویژه در آستانه انتخابات است.

رژیم صهیونیستی هفته گذشته نیز شیخ حسن وردیان از رهبران حماس و یکی از اعضای لیست انتخاباتی این جنبش را در شهر بیت لحم واقع در جنوب کرانه باختری بازداشت کرد.

شیخ وردیان یکی از اعضای لیست انتخاباتی "قدس وعده‎گاه ماست" است. او تاکنون بیش از 10 سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین