کد خبر: ۷۰۴۴۴۳
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲

ناوالنی از مقامات زندان به خاطر ندادن قرآن کریم شکایت کرد

رهبر اپوزیسیون محبوس روسیه از مقامات زندان به خاطر ندادن قرآن کریم به وی شکایت می‌کند؛ کتاب مقدسی که این منتقد برجسته قصد داشت در حالی که دوران حبس خود را سپری می‌کند، مطالعه کند.
ناوالنی از مقامات زندان به خاطر ندادن قرآن کریم شکایت کرد
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون محبوس روسیه دو هفته است که در اعتراض به امتناع مقامات زندان از ارائه خدمات درمانی به وی به خاطر کمر درد و پا درد شدیدش، دست به اعتصاب غذا زده است.

اما وی روز سه‌شنبه در پستی در اینستاگرام اعلام کرد که نخستین شکایتش از مقامات زندان در رابطه با عدم ارائه قرآن، کتاب مقدس مسلمان به وی برای مطالعه خواهد بود.

ناوالنی گفت: موضوع این است که مقامات زندان قرآنم را به من نمی‌دهند و این مرا عصبانی می‌کند.

وی افزود: مطالعه عمیق قرآن برای تزکیه نفس و خودسازی است و هدفی بود که من برای خودم در حالی که دوران حبسم را سپری می‌کنم، تعیین کرده بودم.

این سیاستمدار تصریح کرد: به من اجازه دسترسی به هیچ‌یک از کتاب‌هایی که با خودم آورده بودم یا طی ماه گذشته آنها را سفارش داده بودم، داده نمی‌شود چرا که همه آنها باید از نظر محتوای افراطگرایی مورد بررسی قرار گیرند که به گفته مقامات این روند سه ماه طول می‌کشد.

ناوالنی گفت: بنابراین من درخواست دیگری به رئیس زندان دادم و شکایت‌نامه‌ای تنظیم کردم. کتاب‌ها همه‌چیز ما هستند و اگر باید به خاطر حق مطالعه‌ام شکایت کنم، قطعا این کار را انجام خواهم داد.

این سیاستمدار ۴۴ ساله برجسته‌ترین منتقد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه محسوب می‌شود.

ناوالنی ژانویه سال جاری میلادی به محض بازگشت از آلمان به مسکو بازداشت شد. وی به خاطر مسمومیت با نوعی گاز اعصاب که کرملین را مقصر آن می‌دانست به مدت پنج ماه در آلمان تحت معالجه و درمان قرار داشت؛ اتهامی که مقامات روسیه آن را رد کرده‌اند.

دادگاهی در روسیه در فوریه سال جاری میلادی دستور داد که ناوالنی به خاطر نقض شروط عفو مشروطش به مدت دو سال و شش ماه زندانی شود. ناوالنی این محکومیت را به عنوان حکمی ساختگی و جعلی رد کرده و دادگاه حقوق بشر اروپا نیز این محکومیت را خودسرانه و کاملا غیرمنطقی دانسته است.

ناوالنی هفته گذشته با علائم سرفه و تب به درمانگاه زندان منتقل شد. وی در پستی در اینستاگرام گفته است که سه تن از ۱۵ هم سلولی‌اش بیماری سل دارند؛ بیماری مسری که از طریق هوا منتقل می‌شود.

مشاورین ناوالنی روز دوشنبه اعلام کردند که وی از درمانگاه به بند منتقل شده است.

مشاوران ناوالنی اعلام کردند که مقامات زندان این منتقد برجسته را به تغذیه اجباری تهدید می‌کنند.

در همین حال، "یولیا ناوالنی"، همسر الکسی ناوالنی روز سه‌شنبه پس از ملاقات با شوهرش در زندان گفت: ناوالنی به سختی قادر به تکلم است و وزن بیشتری کم کرده است.

یولیا ناوالنی پس از صحبت با همسرش از طریق تلفن از پشت یک پنجره شیشه‌ای در پستی در اینستاگرام به توصیف وضعیت همسرش پرداخت و گفت: الکسی همچنان مثل همیشه با نشاط و خوش‌رو است. اما به سختی صحبت می‌کند و هر از گاهی گوشی تلفن را روی میز می‌گذارد تا کمی استراحت کند و مجددا گوشی را بر می‌دارد و صحبت می‌کند. او وزن بیشتری کم کرده و در حال حاضر با قد یک متر و ۹۰ سانت تنها ۷۶ کیلو وزن دارد.

این بدان معناست که وی از زمان ورود به زندان تا کنون ۱۶ کیلو گرم وزن کم کرده است.

یولیا ناوالنی گفت: مقامات زندان همچنان به الکسی اجازه نمی‌دهند با پزشکش ملاقات کند. او خیلی لاغر شده اما می‌دانم که تسلیم نخواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین