کد خبر: ۷۰۴۴۷۷
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

جلوگیری از بوی بد دهان در ماه رمضان

کارشناس مسئول سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بوی بد دهان مشکلی است که به خصوص در ماه مبارک رمضان به دلایل مختلف افزایش می یابد.
جلوگیری از بوی بد دهان در ماه رمضان
آفتاب‌‌نیوز :

مهین یاهوئیان در گفت و گو با ایسنا، در ارتباط با نکات بهداشتی دهان و دندان در ماه رمضان اظهار کرد: در روزهای اول، به‌ دلیل این که کبد آمادگی کافی برای سوزاندن مقدار زیادی چربی ندارد، بوی ناخوشایند دهان بیشتر است، اما به تدریج که توانایی کبد برای این کار بیشتر می ‌شود، بوی دهان کم می شود.

وی بیان کرد: از مصرف غذاهای خیلی داغ، تند، ترش و اسیدی خودداری کرده و یا حتی‌ المقدور کمتر مصرف کنید، زیرا با مصرف این نوع غذاها پرزهای چشایی دهان دچار ساییدگی می ‌شوند و این کار به خشک شدن آب دهان کمک می کند و سبب بوی بیشتر دهان می‌ شود بنابراین از خوردن چای داغ یا آب ‌لیمو خودداری کنید.

دکتر یاهوئیان عنوان کرد: در وعده افطار از پنیر استفاده کنید چرا که پنیر به دلیل دارا بودن فسفات و کلسیم فراوان بزاق دهان را زیاد کرده و از خشکی و بوی بد دهان جلوگیری می کند.

وی با اشاره به اینکه میوه های سرشار از ویتامین C باعث شست و شوی معده و روده می شوند، گفت: این میوه ها از رشد باکتری ها و در نتیجه ایجاد بوی بد دهان جلوگیری می کنند.

دکتر یاهوئیان خاطرنشان کرد: در وعده سحری، طوری برنامه‌ ریزی کنید که فرصت کافی برای مسواک زدن و استفاده از نخ دندان را داشته باشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین