کد خبر: ۷۰۴۴۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

رئیس پلیس امنیت اقتصادی: دستگیری اعضای باند سازمان یافته زمین خواری در کشور

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از دستگیری اعضای باند سازمان یافته زمین خواری و کشف دو فقره تصرف اراضی ملی به ارزش ۳۱۰ میلیارد ریال در استان های مرکزی کشور خبر داد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی: دستگیری اعضای باند سازمان یافته زمین خواری در کشور
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا مقیمی افزود: با گزارش های واصله از هموطنان مبنی بر اینکه برخی از افراد فرصت طلب و سودجو از طریق دیوارکشی شبانه و کاشت نهال اقدام به زمین خواری و تصرف غیر قانونی اراضی ملی می کنند، رسیدگی به این امر در اسرع وقت در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی در استان های هدف قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های میدانی کارآگاهان در دو عملیات جداگانه در استان های یزد و فارس، مشخص شد در استان یزد شخصی با هویت معلوم از طریق جعل اسناد و همکاری چندین نفر به عنوان خریدار و فروشنده، اقدام به خرید و فروش صوری و مکرر املاک کرده تا با جمع آوری سلسله مراتب قولنامه و وکالت، دست به اعمال مجرمانه زمین خواری به صورت دیوارکشی شبانه بزند و در استان فارس نیز فرد دیگری از طریق غرس نهال اقدام به چنگ اندازی به بیت المال و تصرف اراضی ملی به صورت غیرقانونی کرده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: پس از بررسی اسنادی و هماهنگی قضائی و استعلامات صورت گرفته مالکیت اراضی مورد تصرف به نام اداره منابع طبیعی محرز و در این زمینه تعداد شش متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار مقیمی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اراضی موصوف را بیش از ۳۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند، عنوان کرد: در این خصوص ۱۱ هکتار اراضی تصرف شده خلع ید و تحویل اداره منابع طبیعی شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری خوب هموطنان با پلیس امنیت اقتصادی از آنان خواست که درصورت آگاهی از هرگونه فعالیت اقتصادی مشکوک و غیر مجاز موضوع را از طریق فوریت های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
As
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
0
1
در گیلان زمین خواری تبدیل به کوه خواری و دریاخواری و جنگل خواری شده. هیچ کس هم برخورد نمیکند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین