کد خبر: ۷۰۴۴۸۲
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

مارک اسپر: آمریکا باید در سراسر دریای سیاه نیرو مستقر کند

وزیر دفاع سابق آمریکا می‌گوید، این کشور باید سربازان بیشتری را در سراسر دریای سیاه و در بلغارستان و رومانی مستقر کند تا به بازدارندگی در مقابل تهاجم احتمالی از جانب روسیه بپردازد.
مارک اسپر: آمریکا باید در سراسر دریای سیاه نیرو مستقر کند
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات از سوی مارک اسپر، وزیر دفاع سابق آمریکا در حالی مطرح شده که تنش‌ها بین مسکو و واشنگتن شدت گرفته است.

اسپر همچنین گفت: فکر می‌کنم ما باید به مقابله با روسیه ادامه دهیم و تلاش کنیم تا در مقابل رفتار بد این کشور بازدارندگی داشته باشیم.

وی همچنین ادامه داد: واشنگتن باید به دنبال اطمینان دادن مجدد به متحدان اروپایی‌اش و تقویت ائتلاف ناتو به وسیله استقرار نیروهای بیشتر در لهستان، دریای سیاه، رومانی و بلغارستان باشد.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه از ولادیمیر پوتین، همتای روس خود خواست تا تنش‌های به وجود آمده ناشی از استقرار نظامیان این کشور در سراسر مرز شرقی اوکراین را کاهش دهد و برگزاری یک نشست را برای رسیدگی به یک سری از مناقشات پیشنهاد کرد.

روسیه در ۲۰۱۴ کریمه در اوکراین را به خود ملحق کرد و در هفته‌های اخیر درگیری‌ها در این منطقه در شرق اوکراین بیشتر هم شده است.

ایالات متحده همچنین سه‌شنبه اعلام کرد، به دنبال افزایش حضور نیروهایش در آلمان در بحبوحه افزایش تنش‌ها با روسیه بر سر اوکراین است و برنامه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در خروج ۱۲ هزار نیرو از ۳۶ هزار نیروی آمریکایی از آلمان را متوقف کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین