کد خبر: ۷۰۴۵۰۶
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و پنجم فروردین ماه ۱۴۰۰ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات شان پاسخ دادند.
اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت با اشاره به به کار سنگین بخش بهداشت در موضوع کرونا گفت: الان در این مقطع آوردن واکسن خارجی وظیفه ماست و در کنار وزارت بهداشت که وظیفه خود را دارد بخش های خصوصی هم اگر می توانند در این زمینه آزاد هستند. از طرفی ما همه واکسن های داخلی را هم تقویت می کنیم، بعضی ها می گفتند بگذارید فقط روی یک واکسن کار شود ولی ما دیدیم اینها تزاحمی با هم ندارند و پایه هایشان با هم متفاوت است و باعث به تاخیر افتادن یکدیگر هم نمی شود. پس روی همه واکسن ها کار کردیم البته ممکن است واکسن داخلی در تابستان به دست مردم برسد.

رییس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود به واکنش ها در رابطه با مذاکرات وین اشاره و تاکید کرد: از مذاکره وین نترسید، بعضی ها می ترسند؛ حالا آنقدر که بعضی ها نگران هستند که مذاکره فوری انجام شود و تحریم ها زود برداشته شود و در انتخابات مشکل پیدا کنند. حالا اینگونه هم نیست و مذاکره پیچیدگی های خودش را دارد. نباید اینقدر نگران باشیم.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور،‌ محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

توضیحات امیری درباره شکایت نمایندگان از رییس جمهور

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور درباره شکایت نمایندگان از رییس جمهور به خاطر ابلاغ نکردن قوانین مصوب مجلس توضح داد: من با حوصله مواضع مجلس را شنیدم. یکی از نمایندگان فهرست ۱۳ فقره قانون را مطرح کرد که رییس جمهور آنها را امضاء و ابلاغ نکرده است و من مفصل درباره هر ۱۳ مورد توضیح دادم.

وی ادامه داد: من عرض کردم دوره قانونگذاری در قانون اساسی چهار سال کمااینکه دوره دولت هم چهار سال است. اقدامات نظارتی باید در هر دوره قانونگذاری انجام شود. ۱۹ مورد از ۱۳ فقره قانونی که نام برده شده است، مربوط به مجلس نهم و دهم است که آقای لاریجانی رییس وقت مجلس نهم و دهم این قوانین را برای انتشار به روزنامه رسمی ارسال کرده اند. بنابراین از جهت حقوقی چون دوره قانونگذاری چهار سال است و اعمال نظارتی مجلس هم باید مربوط به همان دوره باشد، از جهت شکلی این ۱۰ فقره قابل بحث نیست.

غنی‌سازی ۶۰ درصدی نتیجه اقدامات طرف مقابل است

محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که پیام غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در حین مذاکرات وین چیست، گفت: در ارتباط با این اقدام طبیعی است که فعالیت‌های هسته‌ای ما ماهیت صلح‌آمیز دارد و هرکدام از این اقداماتی که انجام می‌شود معمول است. یعنی مشخص است که برای چه هدفی داریم آن را انجام می‌دهیم.

وی افزود: طبیعی است که آنچه ما تصمیم گرفتیم هم درباره زنجیره IR6 و هم در مورد افزایش غنی‌سازی تا ۶۰ درصد، هردو نتیجه اقدامات طرف مقابل است.

واکنش عیسی کلانتزی به گمانه‌زنی‌ها درباره انفصال از خدمت

عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در واکنش به گمانه‌زنی‌ها درباره انفصال وی از خدمت، این موضوع را تکذیب کرد و گفت: این چیزها را شما(خبرنگاران) می‌سازید.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا این خبر صحت دارد؟ گفت اگر صحت داشت، من اینجا( جلسه هیئت دولت) چه کار می‌کردم!

توضیحات اوحدی درباره آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان

سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور درباره آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان گفت: بر اساس هماهنگی خوبی که با وزارت علوم، سازمان سنجش و مخصوصا سازمان اداری استخدامی کشور انجام شد، خوشبختانه دیروز دفترچه آزمون منتشر شد. فرزندان عزیز جانباز و شهدا یک هفته فرصت دارند فرم را پر کنند. توصیه من این است قبل از پر کردن این فرم حتما به سامانه سجایای بنیاد شهید وارد شوند و آخرین وضعیت اطلاعاتشان را تطبیق دهند.

همچنین در جلسه امروز هیأت دولت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور، میزان افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ تعیین شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین