کد خبر: ۷۰۴۵۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶

گرداننده کانال صیغه یابی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد گفت: عامل و گرداننده کانال تلگرامی صیغه یابی و همسریابی در شبکه اجتماعی تلگرام در این استان شناسایی و دستگیر شد.
گرداننده کانال صیغه یابی دستگیر شد
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ روح الله شهبازی پور روز چهارشنبه در این باره اظهار داشت: با افرادی که با راه اندازی این گونه کانال ها اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر موبایل، کارشناسان این پلیس صفحاتی را در شبکه اجتماعی تلگرام شناسایی کردند که گرداننده آن با تبلیغاتی به عنوان همسریابی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد.

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در ادامه روند رسیدگی به پرونده مشخص شد که گرداننده کانال مذکور برای انجام فعالیت خود اقدام به اخذ مبالغی از شهروندان می کرد که با انجام اقدامات فنی و تخصصی توسط کارشناسان این پلیس در سریع‌ترین زمان ممکن ادمین کانال که پسری جوان بود مورد شناسایی قرار گرفت.

سرهنگ شهبازی پور ابراز داشت: این متهم با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد و در بازجویی اولیه در ابتدا منکر ارتکاب به جرم انتسابی شد ولی در مواجه شدن با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال جمع آوری شده، به جرم خود اعتراف کرد.

وی انگیزه خود را کسب درآمد و منفعت مالی اعلام کرد، در نهایت مستندات تکمیل و پرونده به همراه متهم به مقامات ذی‌صلاح قانونی ارجاع شد.

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تبلیغات و فعالیت غیرقانونی کانال های همسریابی و صیغه یابی در فضای مجازی در اکثر مواقع باعث تحمیل خسارت های مالی، کلاهبرداری و اخاذی می شود.

سرهنگ شهبازی پور به شهروندان توصیه کرد که عضویت در این کانال ها علاوه بر کلاهبرداری های مالی احتمال بروز صدمات روحی و روانی را در پی دارد و لازم است شهروندان به هیچ عنوان فریب این گونه تبلیغات را نخورند.

وی از شهروندان خواست که هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

روز گذشته نیز خانمی که اقدام به تهدید، توهین و مزاحمت برای همکار خود در شبکه اجتماعی واتساپ نموده بود، توسط نیروهای پلیس شناسایی و دستگیر شد.

در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه فردی ناشناس در فضای مجازی برای وی و خانواده اش با انتشار پیام های توهین آمیز ایجاد مزاحمت کرده است، رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
بیدل
|
Germany
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
0
0
اگر راست میگین مال مشهد را هم دستگیر کنید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین