کد خبر: ۷۰۴۵۸۸
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰

بازگشت به جلیلی در غیاب رئیسی

قاضی‌زاده هاشمی، سعید جلیلی و علی نیکزاد هم به گزینه‌های شورای وحدت اصولگرایان اضافه شدند. این سه نفر از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری‌اند که می‌توانند هم‌زمان گزینه هر دو جریان جبهه پایداری و شورای وحدت هم باشند.
بازگشت به جلیلی در غیاب رئیسی
آفتاب‌‌نیوز :

در میان اینها شانس سعید جلیلی از همه بیشتر است. دیروز نیره قوی، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان، گفته است: علاوه بر اسامی‌ای که آقای دکتر متکی اعلام کردند برای آقایان قاضی‌زاده‌هاشمی، سعید جلیلی و علی نیکزاد نامه‌هایی ارسال شده مبنی‌بر اینکه برنامه‌های خود و افراد شاخص کابینه را معرفی کنند و یک نشست و گفت‌وگو با شورای وحدت داشته باشند. شورای وحدت قبلا اعلام کرده بود که برای رضایی و قالیباف و رئیسی نامه فرستاده است. این در حالی است که در جبهه پایداری سخنان ضد‌و‌نقیضی درباره حمایت از برخی از این چهره‌ها مانند سعید جلیلی و قاضی‌زاده‌هاشمی شنیده می‌شود.

سید‌حسین نقوی‌حسینی، رئیس ستاد انتخابات سعید جلیلی در شهرستان‌های استان تهران در انتخابات سال ۹۲، اخیرا درباره حضور سعید جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ گفته است: با توجه به اینکه جلیلی در انتخابات سال ۹۲ حضور داشت و رأی خوبی هم به‌ دست آورد، آمادگی نامزدی برای حضور در ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ را هم دارد، اما تمامی گزینه‌ها در جریان اصولگرا منتظر حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی هستند تا ببینند موضع انتخاباتی او چه چیزی است. اگر سید ابراهیم رئیسی نامزد شود و به انتخابات بیاید، نامزدهای اصولگرایان و سعید جلیلی از او حمایت خواهند کرد، در غیر این صورت فکر می‌کنم جلیلی وارد میدان خواهد شد. او گفته بود با توجه به اینکه سعید جلیلی هم برنامه دارد و هم دولتش را آماده کرده و هم جزء بابرنامه‌ترین گزینه‌هاست، در صورت حضور سید ابراهیم رئیسی از او حمایت می‌کند. اگر حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی به انتخابات بیاید، جبهه پایداری نیز از او حمایت می‌کند و اجماع خوبی در اصولگرایان به وجود خواهد آمد.

اما در مقابل یک عضو جبهه پایداری گفته که قاضی‌زاده و جلیلی نامزد این جریان نیستند. غلامحسین رضوانی درباره کاندیداتوری قاضی‌زاده‌هاشمی و حمایت پایداری‌ها از او گفته بود که آقای قاضی‌زاده‌هاشمی عضو جبهه پایداری نیست. مدت کمی سخنگو بوده و بعدها از این سمت برداشته شده است، هیچ حمایتی هم از پایداری نخواهد داشت.

او با بیان اینکه تا امروز در هیچ جلسه‌ای از شورای وحدت و ائتلاف شرکت نداشتیم، گفته بود تا امروز به ‌صورت غیررسمی از ده‌ها نفر در جبهه پایداری برای انتخابات صحبت شده است. تا این لحظه کسی به‌عنوان کاندیدا در جلسات جبهه پایداری شرکت نکرده است و آقای جلیلی جزء جبهه پایداری نیست و کاندیدای جبهه هم نیست. برخلاف این ادعا اما محصولی، دبیرکل جبهه پایداری، از ورود به مصادیق خبر داده و گفته است: «درخصوص تعیین مصداق اصلح در حال بررسی هستیم و تا‌کنون جلسات متعددی با افرادی که در مظان نامزدی هستند و افراد مؤثر داشته‌ایم. با افرادی مانند آقایان رئیسی، جلیلی، نیکزاد، فتاح، ضرغامی، رضایی و... جلسه داشته‌ایم». مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری هم دیروز گفته که سعید جلیلی مورد قبول جبهه پایداری است و جبهه پایداری در حوزه‌های مختلف او را قبول دارد. او می‌تواند یکی از گزینه‌های جریان انقلاب باشد. سقای بی‌ریا، چهره مهم دیگر این جریان، هم اسفندماه اعلام کرده بود که انتخاب‌های ما گسترده است و به یکی، دو نفر محدود نیست اما جلیلی و محصولی از گزینه‌ها هستند.

تکذیب ورود انتخاباتی یک عضو هیئت‌رئیسه

احمد امیرآبادی‌فراهانی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس که هم‌زمان چهره نزدیک به جبهه پایداری است و هم به نقل از او اعلام شده بود که می‌خواهد برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کند، دیروز این ادعا را تکذیب کرد و در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:‏ «چون قصد فعالیت‌های انتخاباتی و کمک به جبهه انقلاب را دارم برای رعایت قانون، از هیئت اجرائی انتخابات ریاست‌جمهوری استعفا دادم و از مردم درخواست حضور باشکوه و سرنوشت‌ساز در انتخابات ۱۴۰۰ را دارم. اعلام کاندیداتوری برداشت برخی رسانه‌ها از استعفا بوده است که به نوبه خود عذرخواهم». تا اینجای کار دو نفر دیگر از هیئت‌رئیسه مجلس به‌عنوان رقیب قالیباف برای 1400 همچنان در مظان نامزدی‌اند. قاضی‌زاده‌هاشمی که رسما اعلام نامزدی کرده است و نیکزاد که همواره نامش به‌عنوان یکی از گزینه‌ها مطرح بوده اگرچه خودش رسما آمدنش را نه رد کرده و نه تأیید. فقط گفته فعلا صبر کنید چون صبر چیز خوبی است!

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین