کد خبر: ۷۰۴۶۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
تبلیغات

چگونه به یک نقاش خوب تبدیل شویم

معمولا آموزش نقاشی از سبک رئال و واقعی شروع می‌شود، چون با این روش می‌توانید قوانین اصولی و پایه رنگ و فرم را در جهان پیرامون و با کمک مشاهده دریافت کنید و بر اساس آن اثر هنری خود را خلق نمایید. سبک رئال از سبک‌های نقاشی می‌باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

استعداد نقاشی بسیار با ارزش است. هر انسانی پس از ورود به جهان هستی دارای استعداد‌ها و توانمندی خاص بر اساس قانون وراثت است براساس آن‌ها و علائق و تلاش و پشتکار، مسیر زندگی خود را طی می‌کند که انتهای آن به انسان‌های موفق و ناموفق ختم خواهد شد. اینکه چگونه بتوانیم در راستای استعداد و یا علاقه خود مثلاً در حوزه نقاشی به درجات بالا و نقاش خوب شدن برسیم؛ مراحلی دارد که به آن می‌پردازیم.

آموزش نقاشی به صورت غیر حضوری در سایت هنر ناهید، برای علاقه‌مندان به نقاشی طراحی شده است. چون می‌خواهد به روش اصولی و پایه ای، مرحله به مرحله به افرادی که می‌خواهند به یک نقاش خوب تبدیل شوند، راه و روش اصولی را آموزش دهد.

چگونه به یک نقاش خوب تبدیل شویم

مراحل تبدیل شدن به نقاش خوب

شما برای تبدیل شدن به یک نقاش خوب باید مراحل زیر را در نظر داشته باشید:

ذهن خود را آماده کنید تا بتوانید به یک نقاش خوب تبدیل شوید. یکی از موارد مهم آمادگی ذهن برای پیشرفت است. ثابت شده است اگر شما از لحاظ ذهنی انسان قوی باشید و به خود اعتماد داشته باشید که پیشرفت خواهید کرد، به انسان هنرمند تبدیل خواهید شد وموارد پیشرفتی و رسیدن به هدف برای تان هموارتر می‌شود.

تا اینکه دائم به خود بگویید، من که نمی‌توانم این مسیر را طی کنم. انسان‌های موفق به توانایی خود باور دارند و به خود احترام می‌گذارند پس اولین شرط ورود به هر کاری ذهن آماده برای پذیرش خود است.

۲- هدف خود را مشخص کنید (مثلا من می‌خواهم یک نقاش حرفه‌ای آبرنگ و.) باشم. اگر شما هدف نداشته باشید مطمئن باشید پیشرفت نمی‌کنید. یک تحقیق میدانی نشان می‌دهد ۹۵ درصد افراد بدون هدف هستند و تنها ۵ تا ۱۰ درصد افراد هدف دارند و موفق می‌شوند. شما دوست دارید از کدام دسته باشید ۵ درصد یا ۹۵ درصد؟

برای موفقیت هدف خود را واضح و روشن مشخص کنید و حتی در دفترچه یادداشت نمایید.

۳- روی خودتان در زمینه آموزش نقاشی سرمایه گذاری کنید. چون اصولی آموزش می‌بینید، مسیر را برای نقاش شدن باز کرده و چندین برابر هزینه آموزش به خودتان باز خواهد گشت. هنر ناهید دوره‌های مختلف نقاشی را در سایت هنر ناهید برای به مهارت رسیدن حرفه‌ای شما طراحی کرده است.

۴- برای رسیدن به هدف زمان مشخص کنید. مثلا من دوره منظره آبرنگ را در سه ماه متوالی روزی سه ساعت کار می‌کنم. وقتی شما زمان مشخص می‌کنید و تعیین می‌کنید که در چه مدتی باید کار مورد نظر را انجام دهید، اگر مسئولیت داشته باشید و مدیریت کنید، بیشتر پیشرفت خواهید کرد. پس مانند مثال بالا برای هر دوره کاری و حرفه‌ای نقاشی خود زمان را مشخص کنید.

۵- در زمان مشخص شده برای هر دوره آموزشی، زمان را مدیریت کنید و زمان تمرین را درست اجرا کنید. اگر بدانید که زمان از دست رفته باز نخواهد گشت مسئولیت اجرای تمرین‌های نقاشی خود را به عهده می‌گیرید و به همین دلیل است که می‌گویند وقت طلا است. برای تمرین‌های خود زمان مشخص داشته باشید و حتما اجرا کنید

۶- از تکنیک برتری خفیف استفاده کنید (یعنی هر روز نقاشی، حتی یک ساعت هم که شده نقاشی کنید). قانون برتری خفیف به ما می‌آموزد که نقاشان بزرگ انسان‌های خارق‌العاده‌ای نبودند بلکه آدم‌های معمولی که کار‌های کوچک کوچک را پشت سر هم انجام می‌دادند به موفقیت‌های بزرگی دست یافته اند.

آن‌ها هر روز نقاشی می‌کردند. ساعت‌ها کار می‌کردند، تا پس از چند سال به مهارت برسند و بعد صاحب سبک شوند و در تاریخ ماندگار و اثر هنری آن‌ها زبانزد خاص و عام شده است. برای اینکه بتوانید از این قانون استفاده کنید، زندگی هنرمندان و نقاشان بزرگ و مطالعه و سرمشق خود قرار دهید. نمودار انسان اگر به سمت رشد نباشد، مطمئن باشید به سمت برگشت است. پس تمرین‌های پشت سر هم نقاشی را دست کم نگیرید.

۷- در کنار اساتید خوب آموزش ببینید. سعی کنید استاد و راهنمای خوب داشته باشید. یک معلم می‌تواند به صعود شما و یا به سقوط شما کمک کند؛ بنابراین در این مورد حساسیت داشته باشید. کار‌ها و شاگردان اساتید را نگاه کنید، سرفصل‌ها را دقت کنید و مقایسه نمایید. به ظواهر امر فکر نکنید.

بسیار هستند که روش آموزشی کپی که اصولی نیست را باب کرده‌اند. شما باید اصولی آموزش ببینید، بنابراین استاد و معلم می‌تواند در موفقیت شما بسیار دخیل باشد.

چگونه به یک نقاش خوب تبدیل شویم

آموزش نقاشی به صورت کاملا غیر حضوری در سایت آموزشی هنر ناهید به گونه‌ای است که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با بهترین و جدیدترین روش ها، در هر کجایی که هستید، آموزش اصولی ببینید.

۸- نسبت به ابزار و وسایل شناخت کافی داشته باشید.

۹- تقدم و تاخر را رعایت کنید. اگر تازه شروع کردید اول اصول طراحی را آموزش ببینید و بعد به سراغ رنگ و تکنیک‌های نقاشی بروید. دوره‌های آموزشی سایت هنر ناهید با توجه به تقدم و تاخر، دوره‌های عالی طراحی را هم آموزش داده است.

۱۰- بعد از یادگیری اصولی طراحی یکی از تکنیک‌های مورد علاقه خود (مداد رنگ، آبرنگ رنگ روغن، پاستل، اکرولیک، گواش و ..) را آموزش ببینید و بعد از مهارت کامل به سراغ آموزش بعدی بروید و سعی کنید در آن رشته حرفه‌ای شوید.

اگر انسان احساسی هستید، تکنیک‌های آبی مثل آبرنگ، گواش واکرولیک به شما کمک خواهد کرد تا سریعتر در آن رشته پیشرفت کنید. اگر انسان عقل گرایی هستید، تکنیک مداد رنگ، رنگ روغن، گواش و اکرولیک برای پیشرفت شما بهتر است. علاقه به یک تکنیک خود به خود نوع نگرش حسی یا عقلی شما را مشخص می‌کند.

معمولا آموزش نقاشی از سبک رئال و واقعی شروع می‌شود، چون با این روش می‌توانید قوانین اصولی و پایه رنگ و فرم را در جهان پیرامون و با کمک مشاهده دریافت کنید و بر اساس آن اثر هنری خود را خلق نمایید. سبک رئال از سبک‌های نقاشی می‌باشد.

چگونه به یک نقاش خوب تبدیل شویم

ولی برای نقاش شدن این مسیر همیشگی نیست. بعد سعی کنید با سبک‌های هنری آشنا شوید و سبک‌ها را تمرین کنید و بعد از آن سبک مورد علاقه خود را انتخاب و ادامه دهید، تا به یک هنرمند نقاش تبدیل شوید.

گروه هنر ناهید در کنار شما است، تا با دوره‌های آموزشی متعدد شما را به مهارت لازم برساند تا بتوانید به یک هنرمند و نقاش تبدیل شوید. رسالت جهانی ما آموزش درست و حمایت شما تا مرحله حرفه‌ای شدن می‌باشد. برای مشاهده دوره‌ها به این سایت مراجعه کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین