کد خبر: ۷۰۴۶۲۰
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
پنجمین دوئل الاهلی و استقلال

بازگشت فرهاد به جده، ۱۱ سال پس از دبل

استقلال در حالی به مصاف الاهلی عربستان می‌رود که ۱۱ سال پیش با درخشش فرهاد مجیدی توانسته بود این تیم را در خانه‌اش شکست دهد.
بازگشت فرهاد به جده، ۱۱ سال پس از دبل
آفتاب‌‌نیوز :

تیم فوتبال استقلال تهران در هفته اول مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باید در عربستان به مصاف میزبان خود تیم الاهلی برود. این دیدار از گروه سوم از ساعت ۰۰:۴۵ دقیقه بامداد روز جمعه برگزار خواهد شد.

آبی‌پوشان تهرانی مانند فصل قبل با الاهلی در یک گروه قرار دارند. این ۲ تیم پیش از این چهار بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که کفه ترازو به طرز محسوسی به سمت نماینده فوتبال کشورمان سنگینی می‌کند.

در چهار بازی به انجام رسیده تا به اینجا سه برد برای استقلال و یک پیروزی برای الاهلی ثبت شده است. هشت گل زده برای استقلال و چهار گل برای نماینده عربستان زده شده و میانگین گل در مسابقات این ۲ تیم روی عدد قابل توجه سه قرار گرفته است.

در سال ۲۰۱۰ تیم تحت هدایت صمد مرفاوی به عربستان رفت و موفق شد با ۲ گل فرهاد مجیدی و درخشش محمد محمدی از سد میزبان خود با نتیجه ۲ بر یک بگذرد. در بازی برگشت که در ورزشگاه آزادی به انجام رسید نتیجه بازی رفت تکرار شد. این بار سید مهدی سید صالحی و امیرحسین صادقی موفق به گلزنی شدند.

در سال ۲۰۲۰ و در بازی رفت نماینده عربستان در کویت با نتیجه ۲ بر یک برد را مال خود کرد. سلمان الموشر زننده هر ۲گل نماینده عربستان بود و ارسلان مطهری برای استقلال گلزنی کرد. وریا غفوری نیز یک پنالتی را به هدر داد. در بازی برگشت استقلال با سرمربیگری مجید نامجو مطلق حریف از پیش صعود کرده خود را با سه گل در هم کوبید. مهدی قایدی، علی کریمی و شیخ دیاباته گلزنان این مسابقه بودند.

حالا پنجمین جدال این ۲ تیم برای دومین بار در عربستان است. فرهاد مجیدی ۱۱ سال پیش به عنوان بازیکن توانسته بود ستاره تیمش شود و ۲ گل به ثمر برساند. باید دید این بار چه نتیجه‌ای در ورزشگاه ملک عبدالله ریاض به دست می‌آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین