کد خبر: ۷۰۴۶۴۶
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
هر شرکتی برای ورود واکسن مشکلی دارد، به دفتر ریاست‌جمهوری اعلام کند

روحانی: نمی‌توانیم منتظر واکسن داخلی باشیم؛ باید از واکسن‌های خارجی استفاده کنیم

حسن روحانی گفت: واکسن باید وارد کشور شود؛ ما نمی‌توانیم منتظر واکسن تولید داخل در تابستان باشیم. رییس‌جمهور گفت: هر شرکتی که در واردات واکسن کرونا به مشکل برخورد، به دفتر ریاست جمهوری نامه بزند.
روحانی: نمی‌توانیم منتظر واکسن داخلی باشیم؛ باید از واکسن‌های خارجی استفاده کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

رییس جمهور با بیان اینکه امروز نیز اگر اراده کنیم می‌توانیم غنی‌سازی ۹۰ درصد داشته باشیم، گفت: ما از ابتدا اعلام کردیم و پای حرف خود ایستاده‌ایم و فعالیت هسته‌ای ما کاملاً صلح آمیز است و به دنبال بمب هسته‌ای نیستیم.

حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی پتروشیمی، اظهار کرد: خوشحالم که امروز شصت و سومین افتتاح پنجشنبه‌ها را داشتیم. دولت تا آخرین روز و آخرین ساعت برای تولید گام خواهد برداشت.

وی ادامه داد: ما چهار هدف مهم برای ماه‌های پیش رو داریم که اولین هدف تأمین سلامت مردم و مبارزه با کرونا است که اقدامات جدی‌تری در این زمینه انجام دهیم و البته بخشی از این اقدامات مربوط به واکسن است؛ خرید و واردات واکسن از اهمیت ویژه برخوردار است. مردم باید شرایطی را احساس کنند که آرامش بیشتری داشته باشند. باید ۶۰ یا ۷۰ درصد مردم واکسن تزریق کنند تا زنجیره قطع شود البته پروتکل‌های بهداشتی پس از تزریق واکسن نیز باید مراعات شود. بنابراین مقابله جدی‌تر با ویروس کرونا، اولین مسأله ما در این صد روز است.

رییس دولت افزود: مورد دوم شکستن تحریم است که امروز سربازان مقدم دیپلماسی ما در وین در حال تلاش هستند. برای ما مهم نیست که دشمن چه زمانی در برابر قانون تواضع خواهد کرد اما یقین داریم که راهی جز این برای آمریکا و سایر کشورهای عضو برجام وجود ندارد و تنها راه موجود این است که به قطعنامه ۲۲۳۱ و توافق برجام به طور کامل بازگردند. اگر آنها به طور کامل به برجام بازگردند ما نیز بلافاصله به تعهدات برجامی بازخواهیم گشت. بنابراین این اظهار نگرانی که امروز در آمریکا و اروپا برای غنی‌سازی ۶۰ درصدی شاهد هستیم، اشتباه محض آنهاست.

وی با بیان اینکه امروز نیز اگر اراده کنیم می‌توانیم غنی‌سازی ۹۰ درصد داشته باشیم، گفت: ما از ابتدا اعلام کردیم و پای حرف خود ایستاده‌ایم و فعالیت هسته‌ای ما کاملاً صلح آمیز است و به دنبال بمب هسته‌ای نیستیم.

روحانی بیان کرد: در عین حال هرروزی که شما به تعهدات برجام بازگردید، ما بلافاصله به تعهدات خود بازخواهیم گشت و شما می‌دانید در تعهدات برجام تا پایان زمان برجام، غنی‌سازی ما ۳.۶۷ بیشتر نخواهد بود؛ یعنی ۲۰ یا ۶۰ درصد غنی‌‌سازی نیز متوقف خواهد شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی در عمل نشان داده است که قول مردانه می‌دهد و شما نیز نشان دادید که قول بی‌اعتبار می‌دهید بنابراین نگران ایران نباشید، ایران مردانه حرف می‌زند و مردانه عمل می‌کند و با اخلاق حرکت می‌کند.

رییس جمهور گفت: موضوع سوم، پایان بخشیدن به طرح‌‌های مهم تولیدی است که در صد روز پیش رو برای ما امکان پذیر است. از جمله در حوزه پتروشیمی که کار بسیار بزرگی در سال ۹۹ انجام گرفته است. اینکه ما بتوانیم تولید پتروشیمی را در یک سال و پنج ماه، ۲۵ میلیون تن اضافه کنیم، یکی از افتخارات بزرگ تاریخ ایران است.

روحانی به ریل‌گذاری برای دولت آینده اشاره کرد و افزود: همه کشورهای منطقه، ایران را ببینند؛ کشوری که در اوج تحریم دشمن، جنگ اقتصادی و مواجهه با کرونا موفق شد بزرگترین جهش را در تولید پتروشیمی ایجاد کند.

رییس دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: مورد چهارم معیشت مردم است. ما بسته حمایت معیشتی ویژه ماه رمضان را پرداخت کردیم و مجدداً نیز تلاش خواهیم کرد تا پایان دولت برای معیشت مردم هر کاری از دستمان بربیاید، انجام خواهیم داد. در همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز تلاش‌های خوبی در حال انجام است.

وی ادامه داد: این دولت در دهه چهارم انقلاب قرار دارد، اگر بگوییم دهه شصت دهه جنگ بود، دهه هفتاد دهه سازندگی بود، دهه ۸۰ دهه دیگری بود، دهه ۹۰ دهه‌ای بود که ما دوبار در دنیای سیاست و دیپلماسی به میدان آمدیم و هر دو بار دشمنانمان را شکست دادیم.

رئیس جمهور بیان کرد: و اگر بگوییم دهه ۹۰ دهه پیروزی است اشتباه نگفته‌ایم. اگر بگوییم این دهه نجات نجات است اشتباه نگفته‌ایم.اگر بگوییم این دهه،دهه پیشرفت و توسعه است و کارهای بسیار عظیم و بزرگی در آن نجام گرفته است حرف ناصوابی نزدیم.

وی با بیان این در دهه ۹۰ کارهای عظیمی در بخش نفت انجام گرفته است، گفت: در این دهه ما کشف ۵۳ میلیارد بشکه‌ای در منطقه‌ای که به نام نام‌آوران نامگذاری داشتیم . میدان‌های نفتی و گازی‌مان توسعه پیدا کرد و پروژه‌های عسلویه و پارس جنوبی به پایان رسید.

وی اضافه کرد:کمپرسورهای عظیم به دست ایرانی‌ها ساخته می‌شود که قبلاً محتاج بودیم و تحول عظیمی در زمینه فناوری نفت و گاز انجام شده است.

وی با بیان این که جمع شدن فلرها و پاک شدن محیط زیست یکی از آرزوهای ما بود گفت: این کار بزرگ انجام می‌شود و بخش بزرگی از آن در بخش پالایشگاه بزرگ بیدبلند بود.

وی خاطر نشان کرد:گاز رسانی به روستاها را از اقدامات بزرگ دولت دولت بود، تا آغاز دولت یازدهم ۱۴ هزار روستا گاز داشتند و امروز به مرز ۳۳ هزار روستا رسیده‌ایم. استان سیستان و بلوچستان تا پیش از این گاز نداشت و ما گازرسانی این استان را انجام داده‌ایم.

روحانی ادامه داد: ۳ سال است در جنگ اقتصادی هستیم دشمن در این سه سال می خواست ما را از ارزآوری محروم کند و جلوی فروش نفت را بگیرد و به این فکر می کرد اگر دولت بخواهد ارزی تهیه کند تا با آن کالای ضروری مواد اولیه لازم وارد کند به ارز نیاز دارد و وقتی جلوی فروش نفت و میعانات گازی گرفته شود برای آنان مشکلات ایجاد می‌شود و نمی‌توانند ارزآوری داشته باشند اما صادرات غیرنفتی به صحنه آمد که یکی از این صادرات غیر نفتی پتروشیمی بود.

وی یادآور شد: اینکه اعلام شد در سامانه نیما حدود ۹۰ درصد ارز عرضه شده در سال ۹۹ از طریق پتروشیمی بود، یعنی توانستیم در سامانه نیما حرکتی بزرگی انجام دهیم ضمن اینکه امسال با همه سختی ها و مشکلات به رقمی معادل ۳۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته‌ایم.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: پتروشیمی یکی از صنایع خط مقدم برای جنگ اقتصادی بوده است که به صحنه آمد و امروز دیدید که طرحی را افتتاح کردیم که از سال ۹۵ شروع شد و سال ۹۹ به پایان رسید و کل پروژه ۴ سال بیشتر طول نکشید. یک میلیارد دلار برای آن خرج شد و محصول یک سال آن یک میلیارد دلار می‌شود و همان سال اول کل سرمایه‌گذاری را در می آورد.

وی افزود: حتی سود پایین دستی های آن هم بیشتر از این خواهد بود. پایین دستی ها علاوه بر سود، اشتغال هم به همراه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
0
7
مگر اتومبیل می خواهید بخرید واکسن در اختیار شرکتهایی هست که کشور ها قبلا به تحقیقات آنها کمک کرده اند ما ورود برخی واکسن را تحریم کرده ایم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
0
9
ظاهرا تولید واکسن داخلی به مشکل خورده
ناشناس
|
Canada
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
1
5
کل واکسنهای بنیاد برکت را پیش خرید کنید و
از خارج واکسن وارد کنید
تا اینقدر کار شکنی برای
جان ملت نشود
تا حالا از شما
جناب روحانی
انتطار نمیرفت
واکسن داخلی را باور
کرده باشی
به قیمت جان
ملت واکسن
نخرید
ومنتطر
مردن ملت باشی
واینقدر دیر
اقدام کنید
ضامنید دراین
جان دادنها !
چه قبول کنی چه نکنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
1
9
پس چرا دست دست کردین و واکسن نخریدین؟
عراق فایزر خرید ماهم روسی و چینی و کوبایی!
حتما رای هم میخاین؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
4
6
مسئول این وضعیت خطرناک کرونایی ومرگ ومیر شخص روحانی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
0
3
باور کنید همه کارها مثل گران کردن اقلام مصرفی نیست که براحتی و بی دردسر باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
2
شما اراده کن مرغ دو کیلو 600 گرمی تولید کنید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
1
هرکسی در ورود واکسن تعلل کرده قاتل است
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
1
چرا غنی سازی نود درصد یکباره صدرصد ش کن نخواهیم هروز ده تا ده تا اضافه اش کنیم میگم اگر صدرصد را اعلام کردید و باز هم تحریم ها را بر نداشتند واقعا سنگ رو یخ می شویم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
0
غنی سازی به چه دردمان می خورد؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین