کد خبر: ۷۰۴۶۹۰
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷

آمریکا ۱۰ دیپلمات روس را از واشنگتن اخراج کرد

دولت آمریکا امروز پنج‌شنبه ضمن اعلام تحریم‌های جدید خود علیه مسکو، ۱۰ دیپلمات روس را از دفتر دیپلماتیک روسیه در واشنگتن اخراج کرد.
آمریکا ۱۰ دیپلمات روس را از واشنگتن اخراج کرد
آفتاب‌‌نیوز :

دولت آمریکا با اعلام تحریم‌های جدید مالی و بانکی خود علیه روسیه ۱۰ دیپلمات روس را از دفتر دیپلماتیک روسیه در واشنگتن اخراج کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این تحریم‌ها براساس فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا اعمال شده و ۳۲ نهاد و شخص به علاوه ۶ شرکت بخش فناوری روسیه را به دلیل دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۲۰ و حملات هکری، از جمله حادثه بادهای خورشیدی (SolarWinds) هدف قرار داده است.

۳۲ نهاد و افراد تعیین شده به دلیل مشارکت احتمالی در تلاش‌های دولت روسیه برای تأثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ ایالات متحده و سایر اقدامات ضد اطلاعاتی، هدف قرار گرفته‌اند.

پیش از ظهر امروز سی بی اس نیوز اعلام کرده بود «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد علیه ۳۰ نهاد و ۱۰ فرد روسی تحریم‌هایی را اعمال کند.

تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو اخیراً پس از آن تشدید شد که روسیه سفیر خود در واشنگتن را به دنبال اظهارات جنجالی بایدن علیه پوتین فراخواند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که اوایل روز گذشته، کاخ سفید اعلام کرد که دولت جدید آمریکا در تلاش است تا روابط باثباتی با روسیه داشته باشد اما به جای اعتماد بین دو کشور خواهان قابل پیش‌بینی بودن روسیه در عرصه سیاسی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین