کد خبر: ۷۰۴۷۴۹
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۸

لهستان سه دیپلمات روس را اخراج کرد

روسیه در پاسخ به اخراج دیپلمات‌های این کشور از ورشو، سه دیپلمات لهستانی را از مسکو اخراج خواهد کرد.
لهستان سه دیپلمات روس را اخراج کرد
آفتاب‌‌نیوز :

لهستان روز پنجشنبه اعلام کرد سه دیپلمات روس را به اتهام ارتکاب اقدامات خصمانه از لهستان اخراج کرده است. آمریکا نیز پیشتر در پاسخ به برخی اقدامات روسیه دست به اقدامی مشابه زده بود. وزارت امور خارجه لهستان ضمن استقبال از اقدام امروز آمریکا مبنی بر تحریم مسکو و اخراج دیپلمات‌های روس از آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ”تصمیماتی که به صورت مشترک با همپیمانان خود اتخاذ می‌کنیم، مناسب‌ترین پاسخ به اقدامات خصمانه فدراسیون روسیه می‌باشد“.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنابر یادداشت وزارت خارجه لهستان، سه کارمند سفارت روسیه در ورشو عنصر نامطلوب اعلام شدند و پس از فراخواندن سفیر روسیه به وزارت امور خارجه لهستان، یادداشت مربوطه به وی تسلیم شده است. در این یادداشت دلیل اتخاذ چنین تصمیمی « نقض شرایط مرتبط با مقام دیپلماتیکی از طرف این افراد و انجام فعالیت به ضرر کشور لهستان، ذکر شده است». پیش از این آمریکا ده نفر از کارمندان ماموریت دیپلماتیک روسیه در واشنگتن را اخراج ‌کرد که در میان این کارمندان، نمایندگان سرویس‌های ویژه روسیه نیز حضور دارند.

منابع مطلع اعلام کردند احظار سفیر روسیه در لهستان، همچنین با وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه و اوضاع در شرق اوکراین مرتبط است. در همین حال شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد، روسیه نیز در پاسخ به اخراج دیپلمات‌های این کشور از ورشو، سه دیپلمات لهستانی را از مسکو اخراج خواهد کرد. ولادیمیر جباروف، معاون اول کمیته بین الملل شورای فدراسیون روسیه اعلام کرده بود که اگر آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کند، مسکو این موضوع را بی پاسخ نمی‌گذارد، اگر دیپلمات‌ها اخراج شوند، پاسخ روسیه نیز متقابل خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین