کد خبر: ۷۰۴۹۰۹
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶

کدام کشورها بیشترین و کمترین نرخ طلاق در سال ۲۰۲۱ را دارند؟

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که متاسفانه، همه ازدواج‌ها برای همیشه دوام ندارند و طلاق در ملت‌های سراسر جهان اتفاق می‌افتد.
کدام کشورها بیشترین و کمترین نرخ طلاق در سال ۲۰۲۱ را دارند؟
آفتاب‌‌نیوز :

 محققان در این گزارش، بالاترین و پایین‌ترین میزان نرخ آمار طلاق بر اساس کشورها را بررسی کردند.

به نقل از وردنیوز، معمولا تعیین نرخ طلاق با استفاده از داده‌های سرشماری انجام می‌شود و در این بررسی نرخ خام طلاق در کشورهای مختلف جهان ارائه شده است.

در این بررسی آمده است که کشور روسیه بالاترین آمار طلاق را دارد؛ بر اساس داده‌های سازمان ملل از سال ۲۰۱۱، میزان طلاق در روسیه ۴.۸ طلاق در هر ۱۰۰۰ نفر است و بلاروس با ۴.۱ طلاق در هر ۱۰۰۰ نفر، اندکی عقب‌تر است.

دو کشور جبل‌الطارق و ایالات‌متحده به‌طور مشترک در جایگاه سوم این آمار قرار می‌گیرند و ۳.۲ طلاق در هر ۱۰۰۰ نفر را ثبت می‌کنند. ایالت نوادا در ایالات‌متحده با ۱۴ درصد بالاترین میزان طلاق را از آن خود است.

در نتایج ارائه شده کشورهایی با نرخ پایین طلاق نیز معرفی شدند. کشوری که کمترین آمار را بر اساس داده‌های سازمان ملل‌متحد داشته، سریلانکاست که میزان طلاق آن ۰.۱۵ طلاق به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است. ویتنام نیز با ۰.۴ طلاق در هر ۱۰۰۰ نفر، کمترین میزان و جایگاه دوم را دارد.

آفریقای‌جنوبی و بوسنی و هرزگوین (کشوری در بالکان) با ۰.۶ طلاق به ازای هر ۱۰۰۰ نفر رتبه سوم در این آمار را از آن خود کرده‌اند.

ایران نیز در این رتبه‌بندی ۲.۳ طلاق در هر ۱۰۰۰ نفر را ثبت کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین