کد خبر: ۷۰۴۹۳۴
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
با ویروسی مواجه شدیم که قدرت سرایت آن۷۰ درصد بیشتر از ویروس ووهان است

روحانی: هفته سختی در پیش رو داریم| باید سبک زندگی عوض شود

 رییس جمهوری گفت: در شرایطی که مشکل پیش می‌آید همه باید باهم دست به دست هم دهیم و همه تریبون‌ها هم باید همراه با هشدار و آرامش باشد. نباید تریبونی داشته باشیم که آرامش را در نظر نگیرد. تریبون هم باید به مردم آموزش و هم آرامش دهد و هم هشدارهای لازم را به مردم ارائه کند.
روحانی: هفته سختی در پیش رو داریم| باید سبک زندگی عوض شود
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: ما امروز با ویروسی مواجه شدیم که قدرت سرایت آن۷۰ درصد بیشتر از ویروس ووهان است بنابراین ما امروز با یک شدت از جانب این ویروس مواجه شدیم. وقتی "آی ذی رو" ما پایین هست و به گونه ای هست که هر یک نفر، دو یا سه نفر را مبتلا می‌کند، یک جور است و زمانی که "آر ذی رو" تغییر می‌کند و ما به نقطه‌ای که می‌رسیم از یک مبتلا ممکن است پنج یا هفت نفر مبتلا کند در این صورت شرایط متفاوت است بنابراین شرایط ما امروز با شرایط قبلی متفاوت است.

وی اضافه کرد: در روزهای اخیر سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که شرایط در دو ماه گذشته بسیار نگران‌کننده بوده و بر اساس آماری که داد، سرایت ویروس هر هفته نسبت به هفته قبل دو برابر شده است. بنابراین با یک حرکت بسیار وسیع از طریق ویروس جهش یافته مواجه هستیم حتی کشورهایی که کمتر مواجه بودند در این ایام با مشکلات زیادی مواجه شدند.

رییس جمهوری در تبیین این موضوع که با این موج فزاینده چه کار باید بکنیم، گفت: برای اینکه ما بتوانیم موفقیتی را به دست بیاوریم، یک پروتکل نمی‌تواند چاره‌ساز باشد همه پروتکل‌ها باید دست به دست هم بدهند. اگر کسی بگوید من به جای روزی سه مرتبه ده مرتبه به دستم را می‌شویم و باید ماسک هم بزند، فاصله را هم رعایت کند، ترددها هم ترددهای ضروری باشد و تجمعات هم نباید انجام بگیرد.

روحانی گفت: فضایی که فرد در آن قرار می‌گیرد، باید دارای تهویه باشد، کسی هم که ما مبتلا هست باید بلافاصله ایزوله شده و از جامعه جدا شود و اگر کسی با او تماس داشت او هم چک شود و اگر تخلف کرد با آن شدید برخورد شود.

وی خاطرنشان کرد: همه اینها دست به دست هم بدهد یعنی هیچ عاملی به تنهایی نمی‌تواند مسئله را حل کند و بقیه کارها را هم انجام بگیرد باز هم آن است بگوییم هیچ کس سفر نمی‌رود باز هم حل نمی‌شود سفر هم نرویم سفر درون‌شهری هم باید به حداقل برسد.

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: بنابراین هیچ کس یک موضوع را نگوید که مشکل فقط این یکی است و همین یکی باید حذف شود. همه موضوعات باید با هم حل شود و همه جای خود را دارند و باید همه اینها به یک موضوع جمع شود و آن اینکه سبک زندگی را باید عوض شود.

روحانی تصریح کرد: همه اینها را می توان در یک کلمه تغییر سبک زندگی بگنجانیم. سفرها، دورهمی‌ها، فاصله اجتماعی، قرنطینه و ایزوله همه اینها را باید در کلمه سبک زندگی جمع کنیم. شاید این کلمه ای باشد که مسیر و راه را برای ما به طور کامل مشخص می‌کند.

وی افزود: وقتی در شرایط آرامش قرار می‌گیریم و وضع هم خوب و آمار دو رقمی می‌شود و به رقمی زیر ۵۰ می‌رسد، مسابقه شروع می‌شود یکی می‌گوید من این کار را کردم، دیگری می‌گوید من این کار را کردم یکی می‌گوید ستاد خیلی معجزه کرد دیگری می‌گوید قرارگاه این کار را انجام داد و یکی هم می گوید فلان وزارتخانه معجزه کرد از آن طرف می‌گویند محله محوری معجزه کرد.

رییس جمهوری گفت: اما وقتی این شرایط برعکس می‌شود و مردم متاسفانه پروتکل‌ها را مراعات نمی کنند و با یک ویروس جهش یافته مواجه می‌شوند، اینجا داستان تغییر می‌کند؛ هر کسی می‌خواهد این را به گردن دیگری بیندازد. یکی می‌گوید این بخش مقصر است آن یکی می گوید بخش دیگر مقصر است و بخش دوم می گوید من خوب عمل کردم این بخش سوم است که مقصر است.

روحانی خاطرنشان کرد: در شرایطی که مشکل پیش می‌آید همه باید باهم دست به دست هم دهیم و همه تریبون ها هم باید همراه با هشدار و آرامش باشد. نباید تریبونی داشته باشیم که در آن آرامش را در نظر نگیرد. تریبون هم باید به مردم آموزش و هم آرامش دهد و هم هشدارهای لازم را به مردم ارائه کند و به طور متوازن رفتار کند تا به یک نقطه مطلوب برسیم.

هفته سختی پیش رو داریم/ رعایت پروتکل ها باید به ۹۰ درصد برسد

رییس جمهوری با بیان اینکه از آغاز شیوع کرونا تاکنون سه موج داشته‌ایم و به لطف خدا از هر سه موج عبور کرده‌ایم، گفت: تاکنون موج‌های ما سنگین‌تر از موج‌های دیگر کشورها نبوده است آنها هم با چنین موج‌هایی مواجه شده‌اند. ما تجربه موج دوم و موج سوم را داریم اما این یک موج بلندتر، متفاوت و سخت تر است‌. ما با استفاده از این تجربه ها باید از موج چهارم عبور کنیم.

وی افزود: هفته ای که در آن قرار گرفته‌ایم یعنی از امروز شنبه شروع شده است هفته سختی است و هفته سختی را پیش رو داریم همه باید دست به دست هم دهیم و رعایت پروتکل‌ها باید ۹۰ درصد برسد. متاسفانه در این شرایط سخت آمار مراعات پروتکل در برخی از جاها ۷۰درصد بود که باید به ۹۰ درصد برسیم تا در هفته‌های بعد این موج را مهار کنیم.

روحانی خاطرنشان کرد: البته همه استان ها یک رقم نیستند و بسیاری از آنها در موج رو به بالا در حرکت هستند و در مسیر پیک بالاتر قرار دارند و برخی استان‌ها کمتر است. اما در مجموع به همه ما هشدار می‌دهد که به طور کامل مسئله را مراعات و آن توجه کنیم.

رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به بررسی موضوع واکسن در نشست امروز ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: در نشست امروز به طور مفصل بحث شد که از کی واکسن کرونا به بازار آمد و کی کشورها شروع به استفاده از واکسن کردند و واکسن چه نقشی می‌تواند داشته باشد. اینطور نیست که بگوییم یک بار واکسن زدیم و تا آخر عمر خلاص. واکسنی که می‌زنیم شاید نیاز باشد ۶ ماه دیگر دوباره تزریق کنیم.

وی ادامه داد: امروز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می‌گوید واکسن چیزی نیست که مصونیت ۲ ساله یا حتی یک ساله داشته باشد بنابراین باید به فکر تهیه واکسن انبوه برای سال‌های بعد باشیم تا از این مسئله عبور کنیم.

روحانی با اشاره به حافظه ضعیف برخی افراد گفت: یادمان نمی‌رود که وقتی برای مذاکره خرید واکسن با روسیه و چین رفته بودیم در برخی مراکز رسمی فردی که مسئولیتی دارد با افتخار می‌گفت من واکسن نمی‌زنم آن یکی متخصص بود می‌گفت اگر از روسیه واکسن بگیرید من واکسن نمی‌زنم. دیگری می‌گفت که اگر از چین واکسن بیاورید من واکسن نمی‌زنم. یادتان هست نامه‌هایی که برای من نوشته اند و الان هم در دفتر من موجود است پزشکانی بودند و حتی روسای برخی تشکیلات پزشکی هم حتی نامه نوشته‌اند که از روسیه و چین واکسن وارد نکنید.

رییس جمهوری خطاب به این افراد افزود: آن روز که می‌خواستیم تهیه‌ کنیم شما برای کسانی که به دنبال تهیه و خرید واکسن بودند، تزلزل ایجاد کردید و حتی می‌خواستید وزارت بهداشت متزلزل شود. برخی نامه نوشتند که واکسن فلان کشور مورد تایید سازمان جهانی بهداشت نیست و حق ندارید از این کشورها واکسن وارد کنید و اگر بخرید این می‌کنیم و آن می‌کنیم همان آدم‌ها امروز می‌گویند چرا کم خریدید چرا زودتر نخریدید چرا از آنجا نخریدید، چرا از این جا نخریدید.

روحانی گفت: بیایید منصفانه رفتار کنیم همه می‌دانیم واکسن یک ضرورت است و واکسنی که به درد می‌خورد و می‌خواهیم آن را بخریم حتماً با مجوز وزارت بهداشت درمان و انجام می‌شود و ما جز وزارت بهداشت جای دیگری نداریم که به ما می‌گوید خرید این واکسن مجاز است. البته تاکید کردم و باز هم تاکید می کنم اگر شرکت معتبر مورد قبول وزارت بهداشت توانایی تهیه و خرید واکسن و ورود آن را به کشور دارد و می تواند با قیمت در بازار عرضه کند برای مردم این کار را انجام دهد.

وی اضافه کرد: البته در جلسه گفتند که برخی توفیقاتی به دست آورده‌اند و هر کسی بتواند این کار را انجام بدهد، انجام دهد. نخست کسانی که در اولویت و برای ما مهم هستند را تزریق می‌کنیم و بعد افرادی که سن آنان ۶۵ سال به بالاست در اولویت تزریق قرار دارند. همه تلاش‌ ما این است واکسن وارد شود و در اختیار مردم قرار بگیرد و مردم به این مسئله با اطمینان خاطر بیشتری به آینده نگاه کنند.

روحانی با تاکید بر اهمیت تخت‌های بیمارستانی گفت: ان شاء الله در همین چند ماه باقی مانده هزاران تخت برای مردم فراهم می‌کنیم و دکتر نمکی این تخت‌ها را آماده کرده است ۹۵ درصد این کار آماده شده است و تزریق مالی این هفته انجام بگیرد، تخت‌ها آماده می‌شود تا با راحتی و آرامش بیشتری این هفته‌های سخت را بگذرانیم.

وی ادامه داد: تردیدی ندارم با همکاری یکدیگر و تلاش و فداکاری کادر درمان که کار سختی دارند و باز هم این بار را بر دوش می‌کشند، ظرف یکی دو هفته آینده از این شرایط عبور می‌کنیم. این خط هایی که دارد اوج می گیرد به زودی به سمت پایین می‌آید و با آرامش مواجه می‌شویم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
3
عوض تر از این
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
5
والا سبک زندگی شماها که عوض نشده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
0
چک های برگشتی کسبه کلا سبک جدیدی برای اینها ایجاد کرده و خواهد کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
1
چک های برگشتی کسبه کلا سبک جدیدی برای اینها ایجاد کرده و خواهد کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
4
شما نباشید سبک زندگی مردم حتما به بهترین شکلش تغییر خواهد کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
2
1
انشاله تو عوض شی همچیز درست میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
3
با این وضعی که دولت درست کرده باید در تمام ضمینه های زندگی این سبک عوض بشه مثلا:
1- باید کم کم بریم تو حلبی و یا غار زندگی کنیم تازه اگه شانس بیاریم
2- برای خوراک هم باید بریم شکار، اونم اگه شکاری مونده باشه
3- برای لباس هم باید مثل انسانهای اولیه باید از برگ درختان استفاده کنیم
و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
5
پوست مرغ میخوریم تو گور میخوابیم تا اخر عمر مجرد میمونیم ....دیگه چقد عوض بشه شما راضی بشین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
ویروس را با دستگاه کرونا یاب مستعان 110پیدا میکنید از این دیگه بیشتر عوض شویم در تاریخ این رونمایی شگفت انگیز ثبت شد و بعنوان رویداد قزن نام گرفت و سبک زندگی را کلا عوض کرد . بورس همه را به خاک سیاه نشاند و سبک زندگی را عوض کرد یک مشت ورشکسته در جامعه پدید آمدند طلاق و اعتیاد و پوست مرغ خوردن همه نشان از عوض شدن است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
1
سالهاست سبک زندگی مان عوض شده بود و الان دوباره باید عوض شود احتمالا غار نشینی با خوردن پوست مرغ
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
0
سبک زندگی انقلابی کجا
سبک زندگی قلابی کجا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
0
مردم بدبخت هر روز در حال عوض شدن و عقب گرد هستن..
...
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
0
روحانی حداقل سعی کند تا یک کاندیدا اعتدالگرا در انتخابات تایید شود تا بتوان معاون اول او یا مشاورینش را با خواست مردم انتخاب کرد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
1
1
نامه ی مهم به ریاست جمهوری محترم دکتر حسن روحانی

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و عرض تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان خدمت شما نکاتی را عرض می نمایم.
با توجه به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 جدای از مسئولیتی که دارید باید دیدارهای مهمی را با جریانات سیاسی معتدل داشته باشید. شاید بنابر صحبتهای رقیب شما کاهش محبوبیت داشته باشید اما به نظر بنده آنچه ما را از ناامیدی های سالهای 84 تا 92 نجات داد فکر و عقل و منطق شما بزرگوار بوده است که باید برای انتخابات 1400 نیز به کار گرفته شود.
حداقل کاری که می توان انجام داد گرفتن قول تایید صلاحیت یک کاندید اعتدالگرا ( نه اصلاح طلب ) از شورای محترم نگهبان است. تا او با وعده ی معاون اولی یک اصلاح طلب یا شخص ملی آن را مطابق خواست ملت و 80% مردم انتخاب نماید.
این حداقل خواسته ای است که اکثریت قاطع 24 میلیونی رای دهنده به شما در سال 96 به عنوان آخرین خواسته از شما به عنوان شخصیت ملی و موثر دارند.
با تشکر
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
من غلط بکنم خواسته ای داشته باشم
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
1
آقای فقیهی حتما این نامه را به دست دکتر روحانی برسانید. با تشکر

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و عرض تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان خدمت شما نکاتی را عرض می نمایم.
با توجه به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 جدای از مسئولیتی که دارید باید دیدارهای مهمی را با جریانات سیاسی معتدل داشته باشید. شاید بنابر صحبتهای رقیب شما کاهش محبوبیت داشته باشید اما به نظر بنده آنچه ما را از ناامیدی های سالهای 84 تا 92 نجات داد فکر و عقل و منطق شما بزرگوار بوده است که باید برای انتخابات 1400 نیز به کار گرفته شود.
حداقل کاری که می توان انجام داد گرفتن قول تایید صلاحیت یک کاندید اعتدالگرا ( نه اصلاح طلب ) از شورای محترم نگهبان است. تا او با وعده ی معاون اولی یک اصلاح طلب یا شخص ملی آن را مطابق خواست ملت و 80% مردم انتخاب نماید.
این حداقل خواسته ای است که اکثریت قاطع 24 میلیونی رای دهنده به شما در سال 96 به عنوان آخرین خواسته از شما به عنوان شخصیت ملی و موثر دارند.
با تشکر
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
1
0
از دکتر کاظم جلالی ( سفیر ایران در روسیه ) دعوت میکنم با ائتلاف دکتر لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 ثبت نام نمایند و اعلام کاندیداتوری کنند
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
0
شما چرا مملکت در حال مرگ را چند روز تعطیل نمیکنی
اصلا برای چی استعفا نمیدهی وقتی کاری ازت ساخته
نیست یا نمی گذارند که ساخته بشود !..منتظر معجزه ای !..
مسافرتها ی عید را بخاطر رانت خوارها تعطیل نکردی ،!
ملتی دارند قربانی میشوند ،،،.،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
0
از هر سه موج عبور کردیم؟!!
منظور شما از عبور چیه؟؟ کشته شدن هزاران نفر، اسمش میشه عبور!!؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
0
به نام خدا

بنزین را می توان 20 هزار تومان کرد و کارت یارانه فیریز شده ( ثابت ) به مردم داد و در اول ماه از فیریز خارج کرد 500 هزار تومان و در وسط ماه 500 هزار تومان کارت را برای خرید یا دریافت نقدی آزاد کرد. جمعا باید 1 میلیون تومان به مردم یارانه داد.نحوه ی اجرا طرح این است که اول کارت یارانه رو به مردم می دهیم سپس بنزین را گران میکنیم و کارتها را از حالت فیریز خارج میکنیم.

متن بالا طرح بسیار مهم معیشتی است خطاب به اصلاح طلبان به ویژه دکتر پزشکیان که مطرح کردند که امیدوارم به گوششان برسد.
با تشکر
ناشناس
|
United States of America
|
۰۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
0
یکبار برای رضای خدا یک خبر خوش به مردم بده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین