کد خبر: ۷۰۴۹۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تشریح کرد

اتمام واکسیناسیون گروه اول تا ۱۰ روز آتی / تمدید محدودیتهای کرونایی تا پایان هفته جاری

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور و اقدامات انجام شده جهت تامین و تولید واکسن را تشریح کرد.
اتمام واکسیناسیون گروه اول تا ۱۰ روز آتی / تمدید محدودیتهای کرونایی تا پایان هفته جاری
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علیرضا رئیسی در حاشیه شست و پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: امروز بحث‌های مختلفی در جلسه مطرح شد اما محور این بحث‌ها بررسی وضعیت ایران و دنیا بود و بویژه مباحث مهمی پیرامون واکسن شکل گرفت و مروری بر میزان واکسیناسیون و تولید و وارادت آن داشتیم.

آخرین وضعیت تولید واکسنهای ایرانی کرونا

وی افزود: خوشبختانه تولید داخلی به مراحل خوبی می‌رسد. واکسن شفافارمد یا همان واکسن کووایران برکت در آستانه ورود به فاز سوم است و ان شاءلله اگر با موفقیت به اتمام برسد ما می‌توانیم دیگر از این شرکت‌ها واکسیناسیون را به طور کامل دریافت کنیم و واکسیناسیون سریع انجام شود.

رییسی ادامه داد: واکسن موسسه رازی در آستانه ورود به فاز دو و واکسن وزارت دفاع هم که به اسم میلاد دارو نور تولید می‌کند در آستانه ورود به فاز دوم است. از طرفی واکسن تولید مشترک انستیتو پاستور در آستانه ورود به فاز سه است. واکسن سیناژر هم در مرحله اخذ تاییدیه کمیته بالینی است‌. این خبر خوبی است که نشان دهنده مراحل امیدوار کننده واکسن تولید داخل است و سازمان غذا و دارو تاییدیه لازم را بر اساس کارآزمایی بالینی بدهد. امیدواریم یک یا دو واکسن ساز از تیرماه به شکل انبوه واکسن در اختیار ما بگذارند.

تحویل یک میلیون و ۸۹۵هزار دُز واکسن کرونا به ایران تا کنون

اتمام واکسیناسیون گروه اول تا ۱۰ روز آتی

وی درباره میزان واکسن‌های وارداتی، اظهار کرد: تاکنون حدود ۴۲۰ هزار دز از روسیه، ۶۵۰ هزار دز از کشور چین، ۱۲۵ هزار دز از هندوستان که البته قرار بود ما از این کشور ۵۰۰ هزار دز واکسن بگیریم که تاکنون ۱۲۵ هزار دز تحویل داده شده است‌ و از کشور کره جنوبی واکسن آسترازنکا حدود۷۰۰ هزار دز واکسن تحویل گرفتیم. مجموعا یک میلیون و ۸۹۵ هزار دز واکسن در اختیار ما قرار گرفته است و چون واکسن‌ها دو دزی تزریق می‌شود تاکنون قریب به ۵۰۰ هزار نفر واکسیناسیون انجام دادیم و امیدواریم ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده واکسیناسیون فاز اول شامل کادر درمان، گروهی از بیماران صعب‌العلاج، سرطانی و افراد خانه سالمندان را بتوانیم انجام داده و تمام کنیم و از اواسط اردیبهشت ماه وارد فاز دوم واکسیناسیون شویم.

تمدید محدودیتهای کرونایی تا پایان هفته جاری

رییسی درمورد وضعیت کرونا در ایران، ادامه داد: همه با نگاه به اطرافیانمان می‌بینیم که یک یا دو نفر به بیماری مبتلا هستند و این نشان دهنده بالا بودن سرعت گسترش بیماری است و لازم است مراقبت‌های شدیدی داشته باشیم. همانطور که می‌دانید محدودیت‌ها تا آخر این هفته تمدید شد و نیاز است در شهرهای قرمز و نارنجی پروتکل‌ها به دقت رعایت شود.

نحوه اجرای محدودیتها راضی کننده نیست

رعایت ۵۸.۵ درصدی رعایت پروتکلها

دستگاه ها مسوولانه پای کار آیند

وی گفت: البته در حال حاضر اجرای پروتکلها خیلی راضی کننده نیست و علی رغم اعلام محدودیت‌ها در برخی استان‌ها خیلی دقیق رعایت نمی شود گرچه وضعیت رعایت پروتکل‌ها نسبت به دو هفته قبل بهتر شده اما هنوز راضی کننده نیست و رعایت پروتکل ۵۸.۵ درصد برای کشور بسیار پایین است و دستگاه‌های مسئول باید رصد کنند و با متخلفین برخورد قاطعانه کنند و دستگاه‌های دولتی باید مسئولانه عمل کنند و به پای کار بیایند.

۷۱ درصد نقض تردد در شهرهای قرمز

رییسی افزود: هنوز ۷۱ درصد نقض تردد در شهرهای قرمز داریم. ۶ استانی که بیشترین نقض تردد در آنها اتفاق می‌افتد شامل استان‌های اصفهان، البرز، همدان، مازندارن، فارس و آذربایجان شرقی است البته این نقض تردد مربوط به خود این استان‌ها نیست و از استان‌های دیگر وارد آنجا شده اند. ۷۳ درصد نقض تردد در شهرهای نارنجی مربوط به ۶ استان دیگر است که در استان‌های اصفهان، البرز، فارس، مازندارن، همدان و خوزستان است. همچنین ۶۶ درصد از نقض تردد شبانه در ۶ استان رخ می‌دهد که در صدر استان تهران است سپس استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، البرز، گیلان، فارس قرار دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: در رابطه با عبور مرزی هم ۳۸ درصد مسافران وارد شده و ۴۴ درصد مسافرلن خارج شده اتباع خارجی بودند. ۶ استان هم که در اعمال قانون خوب عمل کردند و ۷۰ درصد تذکرات و پلمب ها را استان‌های خوزستان، مرکزی، یزد، آذربایجان شرقی، لرستان و گیلان صورت گرفته است.

بروزرسانی رنگبندی شهرها؛ دوشنبه

راهی جز رعایت دقیق پروتکلها نیست

رئیسی درباره رنگبندی شهرها، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵۷ شهر قرمز، ۱۲۹ شهر نارنجی، ۵۱ شهر زرد و ۱۱ شهر آبی داریم که این آمار دوشنبه به روز رسانی خواهد شد. در این شرایط راهی به جز رعایت دقیق پروتکل‌ها نداریم و دورهمی و تجمع در فضای سر بسته بسیار می‌تواند خطرناک باشد. شاید در این ماه دیگر نتوانیم مثل قبل مهمانی افطاری و نذری بدهیم و بهتر است یا به شکل بیرون بر افطاری دهیم یا مواد خشک به نیازمندان بدهیم تا مبادا در این ایام سبب شویم مومنان بیمار شوند. از صبر و حوصله مردم، کسبه، بازاریان ‌ اصنافی که پروتکل‌ها را رعایت می کنند ممنون هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
1
من به عنوان قشر درمان می گم دروغه
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
1
رعایت پروتکل ها از جیب مردم؟؟؟؟ کاسب کارها باید تعطیل باشند؟ کی جوابگوی هزینه هاست؟ چرا تو ایام عید بفکر کنترل نبودین؟ خدا لعنتتون کنه.هدف فقط بیچاره کردن مردم است وبس.
بالاخره روزی کار شمام دست مردم گیر میوفته
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین