کد خبر: ۷۰۴۹۵۵
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
تبلیغات

۵ دلیل برای اینکه محله جنت‌آباد را برای سکونت انتخاب کنید

این محله به دلیل وجود آب و هوای بهشتی‌اش در گذشته به این نام معروف شده است. در ادامه این مطلب به ۵ دلیل اصلی که باعث شده تا افراد زیادی این محله را برای زندگی کردن انتخاب کنند اشاره می‌کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :

جنت آباد نام محله‌ای در شمال غرب تهران است که در منطقه ۵ شهرداری تهران واقع شده است. این محله از غرب به محله‌ای شهران، از شمال به حصارک، از شرق به محله‌های پونک و چهار دیواری و بزرگراه اشرفی و اصفهانی و از جنوب به خیابان آیت الله کاشانی می‌رسد. بلوار جنت آباد از جاده حصارک شروع و به خیابان آیت الله کاشانی ختم می‌شود.

طبق معاملات ثبت شده در شهر تهران، منطقه ۵ تهران جزو یکی از پر معامله‌ترین مناطق در شهر تهران شناخته شده است. یکی از محله‌های محبوب در این منطقه، محله جنت آباد است. این محله به دلیل وجود آب و هوای بهشتی‌اش در گذشته به این نام معروف شده است. در ادامه این مطلب به ۵ دلیل اصلی که باعث شده تا افراد زیادی این محله را برای زندگی کردن انتخاب کنند اشاره می‌کنیم.

۵ دلیل برای اینکه محله جنت آباد را برای سکونت انتخاب کنید

بافت مسکونی

شهر تهران به عنوان یکی از شهر‌های شلوغ و پر ترافیک شناخته شده است. یکی از دلایلی که باعث ایجاد این شلوغی و ترافیک می‌شود وجود ساختمان‌های تجاری و اداری در سطح شهر است. بیشتر ترافیک معمولا در مرکز شهر و شمال شرقی است. اما در غرب تهران به دلیل مسکونی بودن بیشتر ساختمان‌ها و بافت شهری جدید، عریض بودن خیابان‌ها ترافیک کم تری وجود دارد. جنت آباد یکی از محله‌های تهران است بیشتر بافت آن مسکونی بوده و ساختمان‌های اداری و تجاری کمی در آن وجود دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد تصمیم به خرید آپارتمان در جنت آباد جنوبی را می‌گیرند.

آب و هوای مناسب

جنت آباد به جهت آب‌وهوای بهشتی‌اش در گذشته به این نام معروف شد. رودخانه‌های کن، سولقان، وردآورد، چشمه‌های باغ فیض و چندین قنات از جنت آباد می‌گذشت و این منطقه را جزء مناطق حاشیه‌ای شهر تهران قرار داده بود. درخت‌های انار و گیلاس که میراث باغ‌های سالیان دور است، هنوز در کوچه پس کوچه‌های این محله خودنمایی می‌کند. در گذشته رودخانه‌های متعددی در این محله جریان داشته اند که ساکنین باغ‌های اطراف برای تامین آب و آبیاری از آن‌ها استفاده می‌کردند. به علت همین وفور آب و بالبطع آبیاری باغ ها، این محله از سرسبزی و آب و هوای خوبی برخوردار بود به همین دلیل نام جنت به آن داده شد.

آب و هوای این منطقه از گذشته تا به امروز همچنان حفظ شده و تبدیل به یک گزینه اصلی برای انتخاب محل زندگی شده است.

کوچه و خیابان‌های پهن

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم محله جنت آباد کوچه و خیابان‌های پهن آن است. دل باز بودن خیابان ها، نداشتن ترافیک و ساخت و ساز‌های جدید در این محله باعث شده تا کوچه و خیابان‌های این محله از پهنای خوبی برخوردار باشد. بر خلاف سایر محله‌های تهران، در جنت آباد جای پارک همیشه وجود دارد.

۵ دلیل برای اینکه محله جنت‌آباد را برای سکونت انتخاب کنید

بافت جدید شهری

بیشتر ساختمان‌های این محله نوسازی شده و در نهایت بافت شهری جدیدی به خود گرفته.

دسترسی مناسب به اتوبان‌ها

محله جنت آباد با توجه به موقعیت شهری که دارد دسترسی سریع و بسیار راحتی به اتوبان‌های اصلی شهر تهران دارد. موقعیت محلی از دیگر ویژگی‌های مهم است که افراد هم در زمان خرید خانه و هم در زمان اجاره به آن اهمیت زیادی می‌دهند.

محله‌ی جنت آباد از ۳ بخش، جنت آباد شمالی، جنت آباد مرکزی و جنت آباد جنوبی تشکیل شده است؛ که موارد گفته شده در هر سه بخش این محله دیده می‌شود.

اگر شما هم قصد خرید و یا اجاره آپارتمان در جنت آباد جنوبی، شمالی و یا مرکزی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که آگهی‌های ملکی سایت شابش را مشاهده کنید. شابش وب سایت تخصصی درج آگهی املاک در ایران است که به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان به هزاران آگهی ملکی با کیفیت دسترسی داشته باشید. با شابش خانه ایده آل خود را هوشمندانه پیدا می‌کنید.

www.shabesh.com

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین