کد خبر: ۷۰۴۹۷۹
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
نگاهی به اخبار رسانه‌های جهان

بایدن، رویای ترامپ را در سر دارد

روزنامه «لوفیگارو» نوشته است که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به غیر از طرح‌های مقابله با گرم شدن زمین، سودای راهی کردن فضانوردان را به ماه در سه سال آینده دارد؛ واقعیت بخشیدن به رویایی که دونالد ترامپ داشت.
بایدن، رویای ترامپ را در سر دارد
آفتاب‌‌نیوز :

آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

برخی اخبار امروز (۲۸ فرودین ماه) روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:

_ «‏یو اس ای تودی» در گزارشی با عنوان «شوکر یا اسلحه» نوشته است: افسر پلیس آمریکایی که به جوان سیاه شلیک کرد، می‌گوید که تصور می‌کرده از شوکر استفاده می‌کند! مگر می‌شود اسلحه را با شوکر اشتباه گرفت؟ کارشناسان، چنین اشتباهی را باور نمی‌کنند.

_ «یو اس ای تودی» همچنین در گزارش دیگری نوشته است: جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا موافقت کرده است که تا یازدهم سپتامبر، تمامی نیروهای نظامی آمریکا را از افغانستان، خارج کند. جو بایدن می‌گوید که برای حل مسئله افغانستان، راه حل نظامی وجود ندارد.

_ وزیر دفاع آمریکا از سوی دیگر می‌گوید: پیشرفت در مذاکرات صلح افغانستان و پایان درگیری آمریکا، در آن کشور به کاهش حملات نظامیان طالبان، وابسته است. وزیر دفاع هم در تازه‌ترین رودررویی در پنتاگون همین را می‌گوید. جو بایدن نیز در این زمنیه گفته است که وقت آن است که به طولانی‌ترین جنگ آمریکا در افغانستان پایان بدهیم.

_ روزنامه «لوفیگارو» نوشته است: در دفتر جو بایدن اسناد و وسایل تزئینی کنار هم ردیف شده‌اند. تندیسی از هری ترومن، دست‌نوشته‌های جورج واشنگتن و سنگ کوچک خاکستری از کره ماه به قدمت سه و نیم میلیارد سال که فضانوردان آپولو ۱۷ از ماه با خود آورده بودند. جو بایدن این سنگ را قدرت دانش خوانده است. شاید به همین خاطر هم جدا از طرح‌های مقابله با گرم شدن زمین، سودای راهی کردن فضانوردان را به ماه در سه سال آینده دارد؛ واقعیت بخشیدن به رویایی که دونالد ترامپ داشت.

* از حاشیه خبرها:

بررسی تازه علمی در روزنامه «نیویورک تایمز» می‌گوید: کسانی که تحرک بیشتر دارند یا ورزش می‌کنند، کمتر از دیگران به بیماری کووید_۱۹ مبتلا می‌شوند. این نتیجه بررسی است که روی ۵۰ هزار کالیفرنیایی انجام شده است. کسانی که حتی پیاده‌روی، شنا و دوچرخه سواری می‌کنند یا اینکه می‌دوند، کمتر در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند. دانشمندان می‌گویند حتی درمان چنین افرادی نیز در زمان ابتلا به کرونا، سریع‌تر است. ورزش، سبب تقویت عضله‌ها و سیستم دفاعی بدن شده و بدن را در برابر کووید_۱۹ مقاوم‌تر می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین