کد خبر: ۷۰۵۱۱۳
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

قانون‌گذارانی که علیه ترامپ رای دادند، محافظت شخصی‌شان را تقویت کرده‌اند

پایگاه خبری "پانچبول نیوز" به نقل از اسناد و مدارک کمیسیون فدرال انتخابات گزارش داد، بسیاری از دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در کنگره آمریکا که در جریان روند استیضاح دوم دونالد ترامپ و دادگاه متعاقب آن علیه وی رای داده بودند، از ژانویه تدابیر امنیتی شخصی خود را افزایش داده و بودجه بیشتری به آن اختصاص داده‌اند.
قانون‌گذارانی که علیه ترامپ رای دادند، محافظت شخصی‌شان را تقویت کرده‌اند
آفتاب‌‌نیوز :

 اگرچه داشتن حفاظت شخصی برای قانون‌گذاران امری عادی است اما پایگاه خبری "پانچبول نیوز" مدعی است افزایش اخیر هزینه‌های امنیتی شخصی درست پس از حمله شش ژانویه به کنگره صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری اسوتنیک، این پایگاه خبری گزارش داد: "میت رامنی" و "پت تومی"، سناتورهای جمهوری‌خواه که در جریان روند محاکمه استیضاح ترامپ علیه این رئیس جمهور سابق آمریکا رای داده بودند هزینه‌ حفاظت شخصی‌شان را به ترتیب به ۴۳ هزار و ۶۳۳ دلار و هفتاد هزار دلار افزایش دادند. "لیز چنی"، "جان کاتکو" و "آنتونی گونزالز"، قانونگذاران جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا که جزو معدود افراد این حزب بودند که به نفع استیضاح ترامپ رای داده بودند نیز از ژانویه سال جاری میلادی بودجه مربوط به حفاظت شخصی‌شان را افزایش داده‌اند.

به گفته این پایگاه خبری، جمهوری‌خواهان تنها افرادی نیستند که هزینه تضمین امنیتشان را افزایش داده‌اند. "الکساندریا اوکاسیو-کورتز" که در حمله شش ژانویه در ساختمان کنگره گیر نیفتاده بود اما از دفتری از این رویدادها فرار کرد و نگرانی‌هایش را نسبت به جانش به اشتراک گذاشته بود، از شش ژانویه تاکنون حدود ۴۵ هزار دلار برای تامین امنیت شخصی‌اش هزینه کرده است.

در جریان حمله شش ژانویه طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره یورش برده و خواستار رد نتایج انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ شدند. ترامپ تاکید داشت که در این انتخابات تقلب شده اما از اثبات ادعایش در دادگاه‌ها ناکام ماند.

به دنبال حمله شش ژانویه، گارد ملی در ساختمان کنگره مستقر شد و دور تا دور محوطه کنگره را حفاظ کشیدند. با وجود آنکه بسیاری از قانون‌گذاران ضرورت وجود نیروهای گارد ملی و حفاظ‌ها پس از گذشت ماه‌ها از زمان وقوع این حمله و مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا را زیر سوال برده‌اند، اما از آن زمان تاکنون این حفاظ‌ها و نیروهای گارد ملی برچیده نشده‌اند. بلکه بالعکس، به دنبال حمله دوم آوریل به یکی از ورودی‌های کنگره توسط فردی که از نظر روانی ثبات نداشت، تدابیر امنیتی تقویت نیز شده‌اند. در این حمله یکی از افسران پلیس کنگره کشته شد.

ترامپ از سوی دموکرات‌ها و تعدادی از جمهوری‌خواهان به اتهام اینکه مسئول هجوم شش ژانویه به کنگره بوده با محاکمه استیضاح رو به رو شد. ترامپ این اتهام را رد کرد و نهایتا در دادگاه سنا پیروز شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین