کد خبر: ۷۰۵۱۷۱
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱

نخست وزیر ژاپن به گمانه‌زنی‌ها در خصوص لغو یا تعویق المپیک پایان داد

نخست وزیر ژاپن با رد گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه دولت وی گزینه لغو یا تعویق المپیک را در نظر گرفته است، گفت که المپیک توکیو طبق برنامه برگزار خواهد شد.
نخست وزیر ژاپن به گمانه‌زنی‌ها در خصوص لغو یا تعویق المپیک پایان داد
آفتاب‌‌نیوز :

در حالیکه کمتر از ۱۰۰ روز تا تاریخ مشخص شده آغاز المپیک توکیو باقی مانده است، چندین و چند مقام ارشد ژاپنی اظهارات به نظر ضد و نقیضی را در خصوص لغو یا تعویق محتمل المپیک مطرح کرده‌اند.

با این وجود «یوشیهیده سوگا» نخست وزیر ژاپن در گفت‌وگو با نشریه نیوزویک واشنگتن به مباحثات و مناقشات پایان داد و گفت که بازی‌ها پس از یک سال تعویق به دلیل پاندمی کرونا، از ۲۳ جولای ۲۰۲۱ آغاز شده و تا یکشنبه هشتم آگوست ادامه خواهد یافت.

سوگا با اعلام این موضوع گفت: پیش از این تصمیم قطعی برای برگزاری بازی‌ها گرفته شده است. بنابراین براساس این تصمیم، آماده سازی‌ها در جریان است.

سوگا اعلام کرد که وی و کمیته بین المللی المپیک، کمیته سازماندهی المپیک ۲۰۲۰ و دولت کلان شهر توکیو در همین روزهای اخیر تصمیم قطعی را در این باره گرفته‌اند.

نخست وزیر ژاپن با اصرار نیوزویک در خصوص احتمال تعویق یا لغو المپیک، تاکید کرد که این تصمیمات دیگر گزینه‌های روی میز نیست.

وی افزود: به منظور تضمین اجرای کامل الزامات مقابله ای (با کرونا) و براساس تصمیم اتخاذ شده، آماده سازی‌ها از قبیل تدابیر جلوگیری از آلودگی در دست انجام است. از صمیم قلب امیدواریم تا رویدادی سالم و ایمن را محقق کنیم تا از این طریق امید و دلگرمی را از ژاپن به مردم سراسر دنیا انتقال دهیم.

اظهارات سوگا چند روی پس از آن مطرح شده است که «توشیهیرو نیکای» یکی از مقامات ارشد و دبیرکل حزب لیبرال دموکرات ژاپن اعلام کرد که وی با توجه به تداوم شیوع کرونا، از لغو المپیک استقبال می‌کند.

نیکای هفته گذشته از خبرنگاران پرسیده بود: ماحصل المپیکی که در آن آلودگی منتشر شود، چیست؟

بدنبال افزایش رکوردشکن شمار موارد ابتلا به کرونا در توکیو و اوساکا، مقامات بهداشت عمومی ژاپن در ماه جاری اقدامات پیشگیری از انتشار ویروس را در ۶ منطقه این کشور تشدید کردند.

با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰) و پاراالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین