کد خبر: ۷۰۵۲۱۴
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۸

مرغ‌های تنظیم بازار، در راه خوزستان به کجا پر می‌کشند؟

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در حال حاضر حدود ۳۰۰ تن مرغ موجودی داریم که باید مجوزی دریافت شود تا روزانه ۳۰ تن مرغ به ویژه در اهواز توزیع شود. اگر این کار انجام شود و سه استان معین تامین مرغ نیز روزانه ۷۵ تن مرغ را به خوزستان ارسال کنند، مشکل حل خواهد شد.
مرغ‌های تنظیم بازار، در راه خوزستان به کجا پر می‌کشند؟
آفتاب‌‌نیوز :

خدارحم امیری‌زاده در جلسه ستاد تنظیم بازار خوزستان که امروز (۲۹ فروردین‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در اسفندماه شاهد کاهش ۱۸ درصدی جوجه‌ریزی معادل حدود یک میلیون جوجه بوده‌ایم که نتیجه آن در اردیبهشت‌ماه خود را نشان خواهد داد.

وی افزود: مقرر شده بود روزانه ایلام و لرستان هر کدام ۳۰ تن و بوشهر ۱۵ تن مرغ به خوزستان ارسال کنند. در این چند روز این سه استان باید ۳۷۵ تن مرغ به ما می‌دادند اما تنها ۶۸ تن مرغ به خوزستان اختصاص داده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به صدور مجوز افزایش جوجه‌ریزی پس از چهار سال، گفت: روز گذشته به تمام شهرستان‌ها و سازمان نظام مهندسی نامه‌ای ارسال کردیم که افزایش ظرفیت دهند و مرغداری‌ها نیز مدارک خود را ارائه دهند و اگر مشکل خاصی نداشته باشند می‌توانند وارد مدار شوند تا برای جوجه‌ریزی دانه دریافت کنند.

امیری‌زاده بیان کرد: در مجموع تقریبا برآورد شده که این ۹۲ واحد، بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار قطعه مرغ تولید می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه کمبود جوجه‌ریزی در فروردین‌ماه نیز وجود دارد، گفت: در حال حاضر حدود ۳۰۰ تن مرغ موجودی داریم که باید مجوزی دریافت شود تا روزانه ۳۰ تن مرغ به ویژه در اهواز توزیع شود. اگر این کار انجام شود و سه استان معین تامین مرغ نیز روزانه ۷۵ تن مرغ را به خوزستان ارسال کنند، مشکل حل خواهد شد.

وی افزود: اگر مجوز توزیع ۴۰ تن نیز داده و در بازار توزیع شود، امروز ۲۵۰ تن مرغ وارد بازار شده است.

امیری‌زاده بیان کرد: به این سه استان گفتیم گوشت مرغ برای ما ارسال کنند زیرا روز گذشته ایلام اعلام کرد که ۱۵ تن مرغ زنده به خوزستان ارسال کرده است اما آن چیزی که به دست ما رسیده ۶ تن بوده است؛ این مرغ‌ها یا در راه در رو دارند و جای دیگر می‌روند یا مرغداری به تعهد خود عمل نمی‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: در خوزستان قیمت گوشت مرغ در کشتارگاه‌ها ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان است اما حمل مرغ از استان‌های دیگر هزینه دارد.

وی افزود: به وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد داده‌ایم که در این شرایط، به هر مرغدار به ازای تحویل هر میزان گوشت مرغ، نهاده تحویل داده شود.

امیری‌زاده گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ مرغداری که بر اساس جدول لیست توزیع مورد نظر، عمل نکرده‌اند را به مراجع قضایی معرفی کرده‌ایم اما از دادستان خواسته‌ایم در این شرایط جریمه نشوند زیرا در صورت جریمه ممکن است تولید نکنند و با مشکلات بیشتری مواجه شویم. با هر نحوی با این افراد برخورد می‌کنیم اما باید مدیریت شوند تا از این بحران عبور کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین