کد خبر: ۷۰۵۲۴۷
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳

تصمیم ۱۲ تیم برای جدایی از لیگ قهرمانان اروپا و تشکیل سوپر لیگ فوتبال

تصمیم دوازده تیم فوتبال اروپایی مبنی بر تشکیل لیگی جداگانه به نام «سوپر لیگ فوتبال» با واکنش‌های منفی گسترده‌ای روبه‌رو شد. اتحادیه فوتبال اروپا، لیگ برتر انگلستان و حتی نخست وزیر بریتانیا این تصمیم را محکوم کرده‌اند.
تصمیم ۱۲ تیم برای جدایی از لیگ قهرمانان اروپا و تشکیل سوپر لیگ فوتبال
آفتاب‌‌نیوز :

شش تیم انگلیسی به همراه سه تیم اسپانیایی و سه تیم از ایتالیا هم‌پیمان شده‌اند که لیگ فوتبالی به نام «سوپر لیگ» راه بیندازند.

تیم‌های انگلیسی عبارتند از آرسنال، چلسی، لیورپول، منچستر سیتی، منچستر یونایتد و تاتنهام. از لیگ برتر اسپانیا، سه تیم بارسلونا، رئال مادرید و اتلتیکو مادرید به این پیمان پیوسته‌اند. تیم‌های ایتالیایی که می‌خواهند به سوپر لیگ بپیوندند هم این سه تیم مشهورند: آ.ث. میلان، اینترمیلان و یوونتوس.

اتحادیه فوتبال اروپا گفته است که برای جلوگیری از اجرای این «پروژه خودخواهانه» به هر راه ممکن می‌رود.

اعضای ارشد در اتحادیه فوتبال اروپا از این برنامه بسیار ناخشنودند.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، راه‌اندازی «سوپر لیگ» را «برای فوتبال بسیار مضر» توصیف کرده است و از طرف دولت گفته است که از اقدام‌های مقام‌های ورزشی در این زمینه حمایت می‌کند.

او اضافه کرد که مقام‌های این باشگاه‌ها باید درباره این تصمیم به هوادارانشان و در مقیاسی گسترده‌تر به همه دوست‌داران فوتبال پاسخگو باشند.

برای بررسی این تصمیم، اتحادیه‌ باشگاه‌های اروپایی در روز یکشنبه یک جلسه فوری تشکیل داد.

در بیانیه‌ای که این اتحادیه منتشر کرده است، گفته شده که آنها مخالف تشکیل لیگ اختصاصی با مدل بسته هستند.

اتحادیه فوتبال اروپا روز دوشنبه قرار است که درباره تغییراتی در سیستم لیگ قهرمانان اروپا تصمیم‌گیری کند. تغییراتی که قرار است به تشکیل لیگی با سی و شش تیم منجر شود.

اتحادیه فوتبال اروپا، اتحادیه فوتبال انگلستان، لیگ برتر انگلیس، فدراسیون فوتبال اسپانیا، لالیگا، فدراسیون فوتبال ایتالیا، و لیگ برتر این کشور در روز یکشنبه بیانیه‌ مشترکی منتشر کردند.

در این بیانیه آمده که آنها تلاش می‌کنند تا از راه‌های قانونی و ورزشی جلوی تشکیل این «سوپر لیگ» را بگیرند.

آنها در این بیانیه ضمن تاکید بر موضع پیشین فیفا گفته‌اند که اگر بازیکنانی در سوپر لیگ شرکت کنند ممکن است از حضورشان در تیم ملی کشورشان و شرکت در مسابقه‌های ملی و بین‌المللی جلوگیری شود.

در بیانیه‌ای جداگانه لیگ برتر انگلیس نوشته که سوپرلیگ از فلسفه اصلی مسابقات فوتبال جلوگیری می‌کند که همان رقابت است.

هم‌اکنون تیم‌ها بسته به توانایی‌های خود می‌توانند به مقام‌های بالاتر و شرکت در رقابت‌های منطقه‌ای و جهانی برسند. فلسفه سوپر لیگ، جا برای ورود تیم‌های جدید را می‌بندد و فقط لیگی با تعداد محدودی تیم خواهد بود.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین