کد خبر: ۷۰۵۲۶۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
ضمن ابراز نگرانی از مذاکرات وین

آژانس‌های اطلاعاتی اسرائیل: آمریکا به برجام باز می‌گردد

آژانس های اطلاعاتی اسرائیل ضمن ابراز نگرانی از مذاکرات وین، معتقد هستند تا چند هفته دیگر این گفت و گوها منجر به بازگشت آمریکا به برجام می شود.
آژانس‌های اطلاعاتی اسرائیل: آمریکا به برجام باز می‌گردد
آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش پایگاه خبری آکسیوس، دو مقام شرکت کننده در نشست روز گذشته هیات دولت این رژیم گفته‌اند که با ارزیابی انجام شده و اطلاعاتی که از سوی مقامات اطلاعاتی اسرائیل و یک افسر موساد در اختیار اعضای شرکت‌کننده در این جلسه صورت گرفته، گفت‌وگوها در وین میان ایران و سایر قدرت‌های جهانی منجر به بازگشت واشنگتن به برجام می‌شود.

این رسانه آمریکایی می‌افزاید: اسرائیل نگرانی بسیاری در مورد بازگشت آمریکا به برجام دارد و در تلاش است دولت «جو بایدن» را متقاعد کند فشارهای ایران را نپذیرد.

در این خصوص مقام‌های موساد به طور عمده در جلسه اعضای کابینه دولت اسرائیل در مورد وضعیت برنامه هسته ای ایران توضیحاتی ارائه داده و مقامات اطلاعات نظامی در این نشست درباره اقدامات ایران در منطقه بحث کردند. در این خصوص دو مقام آژانس اطلاعاتی اسرائیل ارزیابی های مشابهی راجع به جایگاه مذاکرات وین ارائه دادند. آنها ضمن ابراز بدبینی نسبت به مذاکرات وین معتقد هستند که اگر تا چند هفته دیگر آمریکا و سایر قدرت های جهانی با ایران توافق کنند تعجب نخواهیم کرد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیش تر در گفت و گو با شبکه خبری فاکس نیوز مذاکرات وین با ایران را "سازنده" توصیف کرد و تاکید کرد: «تلاش واقعی و دوجانبه برای بازگشت به توافق هسته ای وجود دارد».

سالیوان اضافه کرد که آمریکا تحریم ها را لغو نمی کند مگر اینکه به وضوح مطمئن شود ایران به طور کامل به تمام تعهدات خود در برجام عمل خواهد کرد.

مقامات اسرائیلی همچنین در این خصوص به پایگاه خبری اکسیوس گفتند که هیچ تصمیم جدیدی در جلسه هیات دولت گرفته نشده و اسرائیل گفت وگوها را با دولت بایدن در مورد مذاکرات با ایران ادامه خواهد داد. علاوه بر این در دو هفته آینده، «مائیر بن شبات» مشاور امنیت ملی اسرائیل، «آویو کوخای» رئیس ستاد ارتش اسرائیل، «تامیر هیمن» رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل و «یوسی کوهن» مدیر موساد، برای گفت وگو با همتایان خود در مورد ایران به واشنگتن سفر می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Ireland
|
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
1
اسرائیل که نگران شد از برگشتن امریکا به برجام حالا باید دید دلواپسان داخلی برجام چیکار میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
1
0
فقط بازگشت امریکا به برجام مهم نیست، لغو تمام تحریم ها مهم است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
0
آمریکا نیاز به تقویت حضور خود در بازار ایران دارد و روس ها گوشزد کرده اند که دیر بجنبی چینی ها میان دار میشوند البته چین هم توان رقابت سیاسی با آمریکا را ندارد و بنوعی سهم خودش را خواهد برد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین