کد خبر: ۷۰۵۲۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

جزئیات جدید از انفجار در نطنز

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تشریح جزییات حادثه اخیر نطنز بر اساس بازدید صورت گرفته از این سایت هسته ای پرداخت.
جزئیات جدید از انفجار در نطنز
آفتاب‌‌نیوز :

وحید جلال زاده، با اشاره به بازدید هیاتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تاسیسات نطنز بعد از حادثه اخیر گفت: مسئله نفوذ در بسیاری از خرابکاری‌ها مشهود بوده که تاکنون هم بسیاری از نفوذی‌ها شناسایی و حتی محاکمه و به مردم معرفی شده اند لذا قطعاً در حادثه نطنز نیز دست نفوذی‌ها مشخص خواهد شد.

وی افزود: بعد از حادثه اخیر هیاتی از کمیسیون امنیت ملی سفری به نطنز داشت که علاوه بر برگزاری جلسه مفصلی با مسئولان امنیتی مجتمع هسته‌ای نطنز، از سالن آن یعنی محل حادثه بازدید به عمل آمد. این سالن عمدتا مجهز به سانتریفیوژهای نسل قدیم بوده که به گفته مسئولان عمده این سانتریفیوژها عمر خودشان را کرده بود. این مجتمع، برق خود را از دو نقطه دریافت می‌کرد و تدابیر لازم دیده شده بود.

وی ادامه داد: اکنون جزییات این اتفاق توسط دستگاه‌های امنیتی در حال بررسی است، تیم لازم در آنجا حضور یافته تا مشخص شود دقیقا چه اقداماتی برای خرابکاری انجام شده است. البته تعداد قابل توجهی از سانتریفیوژها آسیب ندیده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند. ما سانتریفیوژهای لازم برای جایگزینی داریم و جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این کار، سانتریفیوژهای جدیدی را جایگزین سانتریفیوژهای قدیمی می‌کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که ظرفیت‌های مجموعه نطنز بسیار زیاد است و نمی‌توان به راحتی از آن گذشت. لازم به تاکید مجدد است که عمر مفید عمده سانتریفیوژهای مستقر در آن سالن، گذشته بود و سانتریفیوژ به تعداد کافی برای جایگزینی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه «قطعا باید مشخص شود که چه کسی در این حادثه کوتاهی کرده است» افزود: تمام تلاش مجلس این است که در وهله اول به ارتقای سطح امنیتی مان کمک شود لذا در صورت نیاز به طرح سوال از وزیر و مسئولان ذیربط ، این موضوع را پیگیری می‌کنیم. به هر حال جلسات مستمری تشکیل می شود تا مشخص شود ما از چه جاهایی آسیب می‌بینیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
فرهاد
|
Germany
|
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
2
اگر عمرشان گذشته بود چرا کنار نرفته بودن، مانده بودن که منفجر بشن ؟
بعضی توجیه ها نوبره
ناشناس
|
Japan
|
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
0
چه تعبیر مضحکی؟ عمرشون گذشته بود؟؟ مثلا میخوای بگی حالا همچین کار شاقی هم نکردن و دزد به کاهدون زده؟ شما با این حرف میخوای بطور کاملا ناشیانه صورت مسأله یعنی نفوذ در سبیتم را پاک کنی اما بدترش میکنی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین