کد خبر: ۷۰۵۳۵۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
برای چندمین بار در ماه‌های اخیر

سیمان گران‌تر شد/ قیمت‌های جدید

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن سیمان در نامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های سیمان خاکستری عضو این انجمن، قیمت‌های جدید سیمان را ابلاغ و اعلام کرد که این قیمت‌ها از ۳۱ فروردین ماه (فردا) قابل اجرا خواهد بود.
سیمان گران‌تر شد/ قیمت‌های جدید
آفتاب‌‌نیوز :

۲۱ فروردین ماه صورتجلسه کارخانجات صنعت سیمان برای افزایش قیمت سیمان منتشر شد. پیگیری‌ها درباره صورتجلسه مذکور موید آن بود که سازمان حمایت مصرف کنندگان و ستاد تنظیم بازار با نرخ توافق شده مخالف هستند. در صورتجلسه مذکور، قیمت سیمان بر اساس قیمت سبد میلگرد در بورس کالا با نسبت ۱ به ۳۰، برای هر تن ۳۶۰ هزارتومان تعیین شده بود.

اما در ابلاغیه امروز، نرخ‌ها نسبت به صورتجلسه مذکور اندکی تعدیل شده است و دبیر انجمن در ابتدای ابلاغیه تصریح کرده این نرخ‌ها با هماهنگی با مراجع ذیصلاح (سازمان حمایت مصرف کنندگان، ستاد تنظیم بازار-معاونت امور معدنی وزارت صمت) تعیین شده است.

سال گذشته کارخانجات سیمان انتقاد زیادی به قیمت گذاری دستوری دولت داشتند و معتقد بودند حیات صنعت سیمان بدلیل قیمت گذاری دستوری دولت به مخاطره افتاده است.

متن ابلاغیه امروز انجمن

در ابلاغیه امروز انجمن آمده است:

پیرو درخواست ۱۵.۱.۱۴۰۰ مدیران عامل شرکت‌های سیمان و هماهنگی‌های انجام شده با مراجع ذیصلاح (سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، ستاد تنظیم بازار، معاونت امور معدنی وزارت صمت) نهایتاً قیمت‌های جدید سیمان به شرح ذیل مورد توافق قرار گرفت که از تاریخ ۳۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ قابل اجرا است. نظر به اینکه انجمن سیمان به استناد تعهد اخذ شده در صورتجلسه فوق الاشاره و به نمایندگی از طرف صنعت سیمان متعهد به ایجاد تعادل در بازار و تأمین کمبود سیمان گردیده است؛ لذا مقتضی است با تشکیل منظم جلسات کارگروه‌های استانی و با هماهنگی انجمن نسبت به تأمین سیمان مورد نیاز (مصارف مردمی، پروژه‌های ساختمانی، صنایع سیمان بر) اقدام و از تحویل سیمان به دلالان جدا خودداری فرمایند.

ملاحظات:

۱. قیمت سیمان پوزولانی ویژه- سرباره ای- آمیخته- مرکب معادل سیمان تیپ ۲

۲. قیمت سایر انواع سیمان‌های مورد تقاضای مصرف کنندگان (سیمان بلین بالا، سیمان چاه نفت، سیمان سوپر سولفات و سایر سیمان‌های خاص که در جدول فوق لحاظ نشده است) با توجه به هزینه های تولید با توافق طرفین

۳. مبالغ فوق به صورت نقدی و بدون محاسبه ارزش افزوده و تحویل درب کارخانه می‌باشد

تبصره: در صورت افزایش غیرمعمول قیمت کیسه‌های پروپلین مجدداً با هماهنگی سازمان حمایت در قیمت‌های فروش سیمان کیسه‌ای تجدیدنظر خواهد شد.

کلیه شرکت‌ها موظف به رعایت موارد ذیل هستند:

ثبت اطلاعات روزانه تحویل داخلی و صادراتی (به تفکیک) در سامانه اطلاعات سیماب حداکثر تا ساعت ۹ صبح روز بعد

خودداری از فروش سیمان به صورت تهاتری

شرکت فعال و مستمر در کارگروه‌های منطقه‌ای جهت کنترل بازار

رعایت دستورالعمل‌های صادره از سوی انجمن به ویژه دستورالعمل ضمیمه مبنی بر تقسیم بندی مشتریان و ضوابط نحوه توزیع سیمان به خریداران واجد شرایط.

سیمان به طور رسمی گران شد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
0
بتازانید هرچه می توانید فعلا مردم پناهی جز خدا ندارند
ا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
0
1
لعنت خدا بر دزدان سرمایه های مردمی/سازمان حمایت از تولید کننده است نه مصرف کننده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
0
در ساختمان زمین گران است مصالح 30 درصد را تشکیل می دهد اگر زمین فراوان در اختیار مردم قرار گیرد دیگر مسکن با التماس فروشنده می فروشد
زمین رشد بالایی ولی مصالح کمترین رشد را دارد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین