کد خبر: ۷۰۵۴۳۳
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

جلوگیری از تشنگی و خشکی گلو با مصرف سبزیجات

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: سبزی ها با دارا بودن مواد مغذی مختلف و آب، از تشنگی و خشکی گلو در طول روز جلوگیری می کنند.
جلوگیری از تشنگی و خشکی گلو با مصرف سبزیجات
آفتاب‌‌نیوز :

نسرین علیزاده اظهار کرد: با رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه و استفاده از گروه های غذایی و جایگزین های آنها، انرژی، پروتئین و ریزمغذی های مورد نیاز بدن برای بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن تامین می شود.

وی با اشاره به شرایط شیوع کرونا بیان کرد: مصرف زیاد قند، نمک و چربی موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شوند.

علیزاده ضمن توصیه به مصرف مقدار مناسبی از سبزی های مختلف (سبزی خوردن و سالاد)، افزود: سبزی ها با دارا بودن مواد مغذی مختلف و آب، علاوه بر تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن، از تشنگی و خشکی گلو که می تواند فرد را مستعد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ کند، جلوگیری می کنند.

وی با بیان این که کم آب شدن بدن و خشکی گلو می تواند زمینه را برای ابتلا به کووید ۱۹ فراهم کند، گفت: در وعده سحر سبزی هایی که آب بیشتری دارند مانند کاهو، خیار و گوجه فرنگی باعث جلوگیری از تشنگی و کم آبی بدن در طول روز می شود.

علیزاده ادامه داد: نوشیدنی های خیلی شیرین مثل نوشابه های گازدار، شربت ها و چای خیلی شیرین و چای پررنگ هم موجب تشنگی، خشکی دهان و گلو در طول روز می شوند و توصیه می شود در وعده سحر مصرف نشوند.

وی عنوان داشت: غذاهای پرپروتئین مثل انواع کباب، جوجه کباب، ماهی و غذاهای خشک و پرروغن مثل کتلت و کوکو، سوسیس و کالباس، پیتزا، کله پاچه و همچنین غذاهای چرب و سرخ شده و پر ادویه موجب احساس تشنگی و خشکی دهان در طول روز می شوند و در شرایط فعلی که با شیوع بیماری کووید ۱۹ مواجه هستیم بهتر است در وعده سحر مصرف نشوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین