کد خبر: ۷۰۵۴۹۴
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
هشدار رئیس علوم پزشکی بهبهان:

علائم آلرژی‌های بهار، نشانه ابتلا به کرونا هستند

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان با تاکید بر لزوم مراجعه به موقع به مراکز بهداشتی و درمانی با بروز علائم آلرژی یا سرماخوردگی، گفت: با توجه به خوی تهاجمی این ویروس جهش‌یافته، در صورت مراجعه دیرهنگام تا بخواهیم پروتکل‌های درمانی را اجرا کنیم، ۷۰ تا ۸۰ درصد ریه درگیر می‌شود و در نتیجه درمان مشکل می‌شود و خطر مرگ و میر افزایش می‌یابد.
علائم آلرژی‌های بهار، نشانه ابتلا به کرونا هستند
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر قدرت‌الله شاکری‌نژاد با اشاره به بروز آلرژی‌های فصلی در برخی افراد در فصل بهار، اظهار کرد: در شرایط شیوع گسترده کرونا، مردم نباید علائم آلرژی‌های معمولی هر سال را علامت بروز آلرژی بدانند مگر اینکه مطمئن شوند که به کرونا مبتلا نشده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر هر فردی دچار علائم آلرژی مانند عطسه‌های فراوان، آبریزش بینی یا قرمزی چشم شد باید فرض اول را ابتلا به کرونا بگیرد و به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان تصریح کرد: افرادی که احساس می‌کنند دچار سرماخوردگی مانند خستگی بدن، بی‌حالی زیاد، بی‌اشتهایی مداوم و یا عطسه شده‌اند، فکر نکنند که این موارد، علائم آلرژی‌های فصلی هستند؛ در این شرایط، هر علامتی کرونا است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

وی افزود: انتظار می‌رود همه افراد در صورت مشاهده کوچکترین علائمی به سرعت به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

شاکری‌نژاد گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های ما در بیمارستان‌ها این است که فردی که از قبل دچار تنگی نفس یا آلرژی معمولی است، با بروز این علائم به موقع به بیمارستان مراجعه نمی‌کند و سپس با درگیری ۴۰ تا ۵۰ درصدی ریه به بیمارستان مراجعه می‌کند.

وی گفت: با توجه به خوی تهاجمی این ویروس جهش‌یافته، در صورت مراجعه دیرهنگام تا بخواهیم پروتکل‌های درمانی را اجرا کنیم، ۷۰ تا ۸۰ درصد ریه درگیر می‌شود و در نتیجه درمان مشکل می‌شود و خطر مرگ و میر افزایش می‌یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین