کد خبر: ۷۰۵۵۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲

قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم؛ ۵ هزار تومان

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به مصوبه جدید شورای عالی اقتصاد با حمایت رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم به پنج هزار تومان افزایش یافت.
قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم؛ ۵ هزار تومان
آفتاب‌‌نیوز :

« کاظم خاوازی» روز سه شنبه درباره افزایش نرخ خرید تضمینی گندم در جمع خبرنگاران افزود: دولت دوازدهم توانست برای حمایت از کشاورزان و تولید داخلی، قیمت هر کیلوگرم گندم خرید تضمینی را از ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به پنج هزار تومان برساند.

وی با بیان اینکه با این اقدام جدید دولت با منویات رهبر معظم انقلاب در بخش کشاورزی آغاز شد، اظهار داشت: به‌طور حتم این اقدام دولت در پشتیبانی از ۸۰۰ هزار کشاورز گندم کار دیم است که می توانند تولید به صرفه داشته باشند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: این مبلغ پیش‌پایه نرخ گندم برای کشت پاییزه می‌شود زیرا هرچه به گندم برسیم به ستون اصلی زراعت رسیده ایم.

خاوازی گفت: همیشه افزایش قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان بود، اما ما توانستیم بدون هیچ مشکلی این نرخ یک‌هزار تومان افزایش یافت.

تولید گندم امسال ۱۲ میلیون تن پیش بینی شد
وزیرجهاد کشاورزی پیش بینی کرد: امسال ۱۲ میلیون تن گندم در کشور تولید شود که از این میزان بین هشت میلیون تا هشت میلیون و ۲۵۰ هزار تن خریداری شود.

وی یادآورشد: سال گذشته نیز هشت میلیون و ۲۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان به شکل تضمینی خریداری شد.

خاوازی با بیان اینکه به‌طور تقریبی ۸۰ درصد کشت دیم کشور گندم است، گفت: اکنون برنج و نیشکر رقیب گندم آبی هستند که با حذف رقبا ۴۰ درصد از سطح زیر کشت گندم آبی است.

وی ادامه‌داد: مردم نیز ۴۲ درصد از پروتئین مورد نیاز خود را از گندم تامین می کنند که رقم قابل توجهی است.

وزیر جهاد کشاورزی درباره ذخایر گندم بیان‌داشت: ذخایر گندم مربوط به شرکت بازرگانی دولتی است و زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی نیست، در این زمینه از معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست کردیم که ذخایر را اعلام کنند اما هنوز آماری ارائه نشده است.

وی با اشاره به کاهش ۴۳ درصدی بارندگی در سال جاری، گفت: در کشت دیم بارندگی اهمیت زیادی دارد، زیرا چهار میلیون هکتار از ۶ میلیون هکتار کشت دیم کشور، گندم دیم است؛ یعنی اگر بارندگی اتفاق نیفتد تولید کشور در کشت دیم صدمه زیادی می خورد.

خاوازی درباره اینکه آیا تولیدکنندگان با نرخ تعیین شده موافق هستند، افزود: برای خرید تضمینی گندم آنالیزهایی انجام شده و سطح بالا محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: این قیمت توسط بنیاد ملی گندم‌کاران اعلام شده و ما با احترام به نظر تولیدکنندگان، این نرخ را تعیین کردیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
0
0
آره کار خوبی کرد اما قیمت واقعی تو دنیا خیلی بالاتر از ایناست یعنی دو و نیم برابر!!!
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
0
.کیلویی 5 تومن میشه هر هکتار 4 تن که بده میشه 20 میلیون ...هزینه کاشت و درو کردن و حمل به انبارها و بذر و کود و سم رو در نظر بگیرین هیچیش نمیمونه.....یعنی دین و ایمان توی سر ما بخوره....خاک بر سر ما کشاورزا که از برج 8 گندم رو کاشتیم و مثل بچه بهش رسیدگی کردیم ....آخرش هم دست از پا دراز تر....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین