کد خبر: ۷۰۵۵۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹

رییس جمهوری چین: پکن و ریاض شرکای راهبردی مهم یکدیگر هستند

«شی جین پینگ» رییس جمهوری چین در تماس با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی گفت: چین و عربستان شرکای راهبردی جامع و مهم یکدیگر هستند و روابط دو کشور در همه زمینه ها توسعه یافته است.
رییس جمهوری چین: پکن و ریاض شرکای راهبردی مهم یکدیگر هستند
آفتاب‌‌نیوز :

«شی جین پینگ» روز سه شنبه در این تماس گفت: اعتماد متقابل سیاسی دو طرف پیوسته عمیق تر شده و همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف گسترش یافته است.

او گفت: چین و عربستان اکنون با تبدیل شدن به دوستان، شرکا و برادران خوب یکدیگر توانسته اند به اعتماد و سود متقابل و توسعه مشترک برسند.

شی اظهار کرد: چین با داشتن نگاه راهبردی و بلندمدت به روابط خود با عربستان سعودی همواره به حق حاکمیت و مسیر توسعه این کشور احترام می گذارد و مایل است رابطه نزدیک خود با عربستان برای ایجاد یک الگوی همکاری همه جانبه و سطح بالا در زمینه های انرژی، اقتصاد، تجارت و فناوری پیشرفته و همچنین تعمیق هماهنگی و همکاری در امور بین المللی و منطقه ای را حفظ کند و در عین حال روابط مشارکتی و راهبردی جامع دو کشور را به سطحی بالاتر برساند.

"محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی نیز در این تماس گفت: چین یک برادر قابل اعتماد و شریک راهبردی مهم برای عربستان است.

او اظهار کرد: عربستان سعودی مایل به تعمیق دوستی و اعتماد متقابل با چین، تقویت همکاری های دو کشور در زمینه های انرژی، اقتصاد و تجارت و همچنین پیشبرد روند پیوند راهبرد توسعه عربستان در چارچوب "چشم انداز ۲۰۳۰" با طرح کمربند و جاده است تا همکاری های راهبردی جامع بین عربستان سعودی و چین بیش از پیش ارتقاء یابد.

ولیعهد سعودی تصریح کرد: عربستان قاطعانه از موضع مشروع چین در مسائل مربوط به منافع کلیدی خود حمایت می کند ریاض ضمن توجه به طرح هایی مانند "عربستان سعودی سبز" و یا "خاورمیانه سبز" مایل است همکاری های راهبردی خود با چین در زمینه تغییر آب و هوایی و حفاظت از محیط زیست را تقویت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
As
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
0
0
چین، آمریکا ، روسیه و ... فقط به فکر منافع ملی خودشان هستند کاش همه به این نتیجه برسند که پیشرفت کشور فقط در سایه حفظ منافع ملی با حفظ رابطه اقتصادی و سیاسی با کشورهای جهان میسر است.
آذربایجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
0
عربستان با گرایش به سمت ایران و چین خواسته بنوعی آمریکا رو تحت فشار بزاره چین هم بی میل نیست متحد امریکا رو به سمت خودش بکشه و از سکوت عربستان در قبال وضعیت اسفبار مسلمانان چینی مطمئن بشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین