کد خبر: ۷۰۵۵۵۳
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲

شهردار تهران: احداث نیروگاه زباله سوز ضروری است

شهردار تهران با اشاره به اینکه روزانه پنج هزار و ۷۰۰ تُن زباله در پایتخت جمع آوری می شود، اعلام کرد: احداث نیروگاه زباله سوز ۸۰۰ تُنی برای کاهش دفن پسماندها ضروری است.
شهردار تهران: احداث نیروگاه زباله سوز ضروری است
آفتاب‌‌نیوز :

یروز حناچی عصر سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های سازمان پسماند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آرادکوه منطقه‌ای است که بیش از ۵۰ سال است پسماندهای تهران به آن هدایت می‌شود، گفت: در ابتدای این دوره از مدیریت شهری بیش از ۷ هزار تُن پسماند در روز در تهران تولید می‌شد.

وی افزود: با تمهدیدات به کار برده شده و فعال شدن ایستگاه های میانی و همکاری مردم این رقم به حدود پنج هزار و ۷۰۰ تُن کاهش پیدا کرد که البته ایده آل این است که با تلاشی که از سوی معاون اول رئیس‌جمهور صورت می‌گیرد با توسعه نیروگاه زباله سوز ۸۰۰ تنی، میزان دفن زباله را به ۲۰ درصد کاهش دهیم.

حناچی با بیان اینکه برنامه بعدی نیز رسیدگی به میزان دفنی است که در این ۵۰ سال انجام شده، افزود: تبدیل این زباله ها به محصولات تولیدی دیگر از جمله گاز متان و نیروگاه هایی که برق تولید می کنند از جمله اهداف ما است.

شهردار تهران گفت: همچنین هدف از بازدید امروز دیدن پروسه دفن پسماند تهران و آگاهی از اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است. همچنین انجام مقدمات احداث نیروگاه ۸۰۰ تنی از برنامه های دیگر شهرداری تهران است.

وی خاطرنشان کرد: نیروگاه ۲۰۰ تنی فعلی ۳.۵ مگاوات برق تولید می‌کند و با فعال شدن نیروگاه ۸۰۰ تنی، علاوه بر تهران به نیازهای شهرهای اطراف پایتخت در زمینه پسماند پاسخ داده می شود.

حناچی در ادامه با بیان اینکه دفن پسماند پزشکی بعد از شیوع کرونا افزایش پیدا کرد و به عدد ۱۰۰ تُن در روز رسید، گفت: دفن پسماند به صورت کاملا بهداشتی انجام می‌شود.

شهردار تهران گفت: بخشی از این زباله ها در بیمارستانها بی خطر و ضوابط سازمان جهانی بهداشت در حمل و انتقال رعایت می‌شود ولی هر چه میزان دفن پسماند پزشکی را کاهش دهیم برای سلامت جامعه مفیدتر خواهد بود.

وی تاکید کرد: آمادگی برای سوزانده شدن پسماندهای پزشکی که در بیمارستانها بی خطر می شوند، در زباله سوزها وجود دارد.

مراسم کلنگ زنی و بهره برداری از ۷ طرح زیست محیطی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران عصر امروز/ سه شنبه/ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، انوشیروان محسنی بندپی استاندار و پیروز حناچی شهردار تهران در جنوب پایتخت برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین