کد خبر: ۷۰۵۵۶۵
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴

فرانسه: تعدادی از موانع فنی و سیاسی باید در مذاکرات برجام کنار گذاشته شود

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت که تعدادی از موانع فنی و سیاسی باید در مذاکرات برجام کنار گذاشته شوند تا مذاکرات هدفمند و سازنده‌تر شوند.
فرانسه: تعدادی از موانع فنی و سیاسی باید در مذاکرات برجام کنار گذاشته شود
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه خود به اظهار نظر درباره نشست کمیسیون مشترک برجام پرداخت.

وی در این کنفرانس خبری گفت: «مذاکراتی که در وین روی داد با هدف یافتن راه حل دیپلماتیک از طریق بازگشت ایران و آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک است».

این مقام فرانسوی اضافه کرد:‌«تعدادی از موانع فنی و سیاسی باید کنار گذاشته شوند تا مذاکرات هدفمند و سازنده‌تر شوند».

نشست کمیسیون مشترک برجام که بعدازظهر امروز در «گرندهتل» وین برگزار شد، دقایقی پیش پایان یافت و قرار شد گفت‌وگوها در هفته آینده ادامه یابد. در این نشست، روسای هیات‌های مذاکره کننده کشورهای طرف ‌برجام به بحث و بررسی در خصوص آخرین وضعیت گفت‌وگوهای فنی و پیش‌نویس‌های اولیه متون و نحوه تداوم گفت‌وگوها پرداختند.

در نشست امروز کمیسیون مشترک، «سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه و رئیس هیأت ایرانی ضمن تأکید مجدد اصول و مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برجام و مسیری که باید طی شود، روند کنونی گفت‌وگوها را به رغم دشواری‌ها و چالش‌های موجود رو به جلو ارزیابی کرد.‌

عراقچی در عین حال تأکید کرد که هیات ایرانی هر زمان که روند گفت‌و‌گوها به سمت زیاده خواهی، وقت کشی و چانه زنی‌های غیرمنطقی برود، گفت‌و‌گوها را متوقف خواهد کرد.

در این نشست، کشورهای مشارکت کننده در برجام توافق کردند علاوه بر دو گروه کارشناسی فعلی (در حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای) هفته آینده یک گروه کارشناسی سوم نیز برای گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام ایجاد شود. هیأت‌ها پس از مشورت در پایتخت‌های متبوع خود، هفته آینده ضمن از سرگیری نشست کمیسیون مشترک برجام، گفت‌و‌گوهای فنی و کارشناسی را دنبال خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین