کد خبر: ۷۰۵۵۷۴
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹

مخالفت رییس باشگاه بارسلونا برای پیوستن به سوپرلیگ اروپا

نشریه کاتالونیا از مخالفت رییس باشگاه بارسلونا برای پیوستن به سوپر لیگ اروپا خبر داد.
مخالفت رییس باشگاه بارسلونا برای پیوستن به سوپرلیگ اروپا
آفتاب‌‌نیوز :

بنا به اعلام نشریه اسپورت کاتالونیا، خوان لاپورتا رییس باشگاه بارسلونا اعلام کرد که مخالف حضور بارسلونا در سوپرلیگ اروپاست و این تیم بدون موافقت اعضای هایت مدیره باشگاه در سوپرلیگ حضور نمی یابد. پیش از این نیز چلسی و منچسترسیتی از پیوستن به سوپرلیگ اروپا انصراف داده بودند.

در این وضعیت رییس فیفا جلسه اضطراری را برای ۱۲ تیم جدایی طلب برگزار خواهد کرد.

پس از اعلام تاسیس سوپر لیگ اروپا از سوی ۱۲ باشگاه بزرگ فوتبال، زلزله‌ای در فوتبال جهان رخ داده است. مدت‌ها بود که رسانه‌ها از احتمال برگزاری مسابقاتی با حضور غول‌های فوتبال اروپا صحبت می‌کردند.

یکشنبه ۱۲ باشگاه آ. ث میلان، آرسنال، اتلتیکو مادرید، چلسی، بارسلونا، اینتر میلان، یوونتوس، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد، رئال مادرید و تاتنهام تاسیس این لیگ را اعلام کردند. ریاست این مسابقات نیز بر عهده «فلورنتینو پرز» رییس باشگاه رئال مادرید است.

همه این باشگاه‌ها از عضویت در اتحادیه باشگاه‌های اروپا (ECA) استعفا داده‌اند و قرار است این مسابقات از ماه آگوست (مرداد) و با حضور ۲۰ تیم در دو گروه ۱۰ تیمی آغاز شود.

پس از اعلام این تصمیم، بسیاری از مقامات سیاسی و ورزشی به آن واکنش نشان دادند. حتی یوفا تهدید کرده است که بازیکنانی که در این رقابت‌ها شرکت کنند اجازه حضور در جام ملت‌ها و جام جهانی را نخواهند داشت. لیگ‌های انگلیس، اسپانیا و ایتالیا و حتی مقامات سیاسی این کشورها هم مخالفت خود را با تصمیم باشگاه‌های ثروتمند اروپایی اعلام کرده‌اند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین