کد خبر: ۷۰۵۶۶۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴

کینه‌توزی و نفرت‌پراکنی در شبکه ۳؛ چرا برخی از توافق هسته‌ای و رفع تحریم می‌ترسند؟

هنوز چند ساعتی از توئیت معاون ارتباطات دفتر ریاست جمهوری نگذشته بود که شبکه سه سیما، شب گذشته جلوه‌ای دیگر از جریان نفوذ را به نمایش گذاشت؛ نمایش مستندی حیرت‌آور و سرشار از تهمت و دروغ علیه برجام و البته مذاکرات احیای آن.
کینه‌توزی و نفرت‌پراکنی در شبکه ۳؛ چرا برخی از توافق هسته‌ای و رفع تحریم می‌ترسند؟
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا معزی عصر دیروز در توئیتی نوشته بود، با وجود موافقت رئیس سازمان صداوسیما برای پخش زنده سخنرانی‌های رئیس‌جمهوری در نشست‌های رمضان، «سخنرانی امروز روحانی در نشست با فعالان سیاسی صرفاً به دلیل مخالفت رییس شبکه خبر از آنتن زنده این شبکه حذف شد»!

چند ساعت بعد، شبکه سوم رسانه ملی، با پخش یک مستند علیه مذاکرات کنونی در وین، گام دیگری در این زمینه برداشت.

در این مستند ۲۰ دقیقه‌ای که با شادی مردم از انتخاب روحانی و امضای برجام در سال ۹۴ آغاز و پایان می‌یابد، مذاکرات هسته‌ای دستاورد برنامه‌ریزی قبلی آمریکا و اسرائیل نشان داده می‌شود و در خوش‌بینانه‌ترین حالت طرف ایرانی فریب‌خوردگانی تصویر می‌شوند که بازی خورده سناریوی غرب هستند!

این مستند البته یکی از مستندهای متنوع اخیر صداوسیما همچون اتم و یا سریال‌هایی همچون «گاندو» علیه سیاست خارجی کشور بویژه برنامه هسته‌ای، برجام و تلاش برای زیرسوال بردن تلاش‌های مردان دیپلماسی کشور و در نهایت، جلوگیری از دستیابی مردم ایران به نتایج توافق تاریخی کشور با قدرت‌های جهانی است.

آیا باورتان می‌شود، در حالی که در یک سوی میدان، سربازان خط مقدم جنگ دیپلماسی کشور با تاکید چندباره بر رعایت خط مشی اعلامی رهبری، در حال نبردی طاقت‌فرسا برای لغو تحریم‌ها و بازگشت آرامش به معیشت مردم هستند، پشت جبهه یک جریان خطرناک نفوذ، کل سیاست خارجی نظام را دستاورد اسرائیل و آمریکا معرفی می‌کند!؟

آیا باورتان می‌شود، جریانی لانه کرده در رسانه ملی، چنین وقیحانه در حال خنجر زدن از پشت به تیم مذاکرات در وین است و از دریچه تنگ نگاه سیاسی-محفلی خود، تلاش دارد مذاکراتی را که با اجازه و تائید رهبری نظام در حال انجام است و شواهد نشان می‌دهد بزودی نتایج روشنی و ارزشمندی برای مردم و کشور خواهد داشت، هدف بگیرد!؟

آیا باورتان می‌شود، شبکه سه سیما که مخاطبانی عمدتا جوان دارد، با هدف انتقام‌ از رفتار مردم و جوانان در دو انتخابات گذشته ریاست جمهوری، شادی آن روزها را به تمسخر بگیرد و ناامیدی و یاس را آن‌هم در آستانه انتخابات و در جهت کاهش مشارکت مردمی به جامعه و جوانان پمپاژ کند!؟

آیا باورتان می‌شود، به محض ظهور علائم اولیه توافق در وین که تاثیر حیاتی بر لغو تحریم‌ها و گشایش اقتصادی کشور دارد، یک جریان سیاسی خاص تا این اندازه در سیمای ملی نفوذ کرده باشد و اقدام به کینه‌ورزی علیه دولت مستقر کند!؟

آیا باورتان می‌شود، صحنه‌های شادی مردم در سال‌های ۹۲، ۹۴ و ۹۶ که رئیس‌جمهوری مورد تائید شورای نگهبان پیروز شده بود و برجام مورد اجماع کلیت نظام را کلید زد، این‌چنین ناجوانمردانه دستمایه اتهام و نفرت شود و «ملت ایران» در صورت انتخاب گزینه‌ای غیر از فرد مقبول این جریان، تلویحا تهدید شوند!؟

آیا باورتان می‌شود، در صداوسیمای جمهوری اسلامی، تلاش طاقت‌فرسای دولت و ملت در سه سال گذشته که زیر شدیدترین فشارهای تروریسم اقتصادی بودند، اینگونه بی‌اعتبار شود و ترامپ و ایادی‌اش از هرگونه اتهامی مبرا شوند!؟

آیا باورتان می‌شود، همان روزی که رئیس‌جمهوری از «پیشرفت ۶۰ تا ۷۰ درصدی مذاکرات» خبر می‌دهد، با چنین واکنش کینه‌توزانه‌ای از سوی رسانه ملی مواجه شود!؟

آیا باورتان می‌شود، برای این جریان، پیش از هرچیزی، شکست روحانی و ظریف و مردمی که دو بار به آنان رای دادند، «اصل» باشد و هیچ اهتمامی به سرنوشت کشور، نظام جمهوری اسلامی و منافع ملی نداشته باشد!؟

متاسفانه، باید همه اینها را باور کنید؛ زیرا این وضعیت تاسف‌بار، آشکارتر از آن است که فردی یا افرادی بخواهند اهداف دیگری برای این رفتارها و مستندها مطرح کنند.

ظاهرا قرار است تا پیش از انتخابات خرداد ۱۴۰۰ از این دست مستندها و «شو»ها آنقدر تکرار شود که کاندیدای جریان مورد علاقه این طیف سیاسی خاص اقلیت، به هر قیمتی پیروز شود حتی به بهای رنج تحریم و تنگی معیشت میلیون‌ها ایرانی.

گویی، همپای مخالفت صهیونیست‌ها و تلاش سنگین آنان برای شکست مذاکرات احیای برجام، و در هیاهوی «نفوذ» دشمن در حساس‌ترین مراکز کشور، جریانی در دل صداوسیما لانه کرده و با تکرار ادعاهای پوچ و مزورانه، اینگونه در تلویزیون جمهوری اسلامی جولان می‌دهد.

این روزها واقعا جای این پرسش برای دلسوزان واقعی نظام و انقلاب و همه مردم باقی است: «فاین تذهبون!؟ *» به کجا می‌روید؟

* آیه ۲۶ سوره تکویر (و منظور هشدار به کسانی است که از راه راستی و حقیقت منحرف می‌شوند.)

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
2
0
شما برو تحریم رو رفع کن
پدر ما بسوزه که اگه بترسیم
برو جان برو
برو ببینیم چطوری آمریکا برات تحریمها رو بالمرررررررره لغو میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
2
سلام علیکم؛ اینجانب سرهنگ بازنشسته و جانباز دفاع مقدس هستم. مسلمان و شیعه اثنی عشری ام. تا آنجا که معرفت یافتم اهل دیانت و متشرع بوده و احکام الهی را رعایت میکنم. داری که هیچ تا آخرین لحظه زندگی با یاری خدا هستی ام را نثار دین، میهن و انسانیت میکنم.
بگذارید این از خدا بیخبران نفوذی هرچه می‌خواهند بسازند و بگویند. از قدیم گفتند « شنونده باید عاقل باشه»!
اگر راست می‌گویند همین فردا رفراندوم بگذارند بین آنچه که رسانه های حاکم ( کاسبان تحریم و مخالفان برجام) می‌گویند و طرف دیگر دستگاه دیپلماسی مان ( طرفداران برجام) ببینند ملت به کدام طرف رأی موافق می‌دهد.
اینها نظر ملت را میدهند، سمپاشیشان بری اذهان عده ای قلیل از ساده دلانی هست که اینها را پاک و دیندار می‌پندارند.
اگر راست می‌گویند با حقوق کارمندی در مناطق متوسط به پایین شهر با خودروهای در حد سمند به پایین زندگی کنند و بچه هایشان در مدارس دولتی و دانشگاه بدون سهمیه تحصیل کنند و شاغل شدن، خانه دار شدن، ازدواج و... آنها مثل اکثریت ملت بدون رانت باشد. بعد بیایند مستند ایران اسلامی و زندگی ایرانیان را بسازند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
0
جریان کاسبان تحریم:

آیا می‌دانید منافع مادی و سیاسی شما موجب بدبختی مردم رنجدیده ایران شده!!!

اگر وجدان دارید از این ماجراجویی دست بردارید وگرنه چوب اعمالتان را خواهید خورد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
0
اینها همه ایادی اسرائیل و عربستان هستند و نمیتوانند خوشبختی مردم را ببینند و نون اینها در تحریم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
0
کاسبان تحریم خائنانی هستند که بزودی توسط مردم به سزای عملشان میرسند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
0
همه را باور می کنیم
و تا وعده خداوند صبر می کنیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین