کد خبر: ۷۰۵۶۶۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
سخنگوی صنعت برق اعلام کرد:

تعرفه "برق" هم از امروز گران شد

سخنگوی صنعت برق گفت: تعرفه همه مشترکان براساس مصوبه هیات وزیران از امروز هفت درصد افزایش خواهد یافت.
تعرفه
آفتاب‌‌نیوز :

"مصطفی رجبی مشهدی " روز چهارشنبه افزود: امسال گرمای هوا در کشور زودتر آغاز شده به گونه ای که نسبت به پارسال با افزایش ۵ درجه ای همراه شده و این امر ورود زودتر دستگاه های سرمایشی را اجتناب ناپذیر کرده است. همچنین با توجه به کاهش بارش ها چاه های کشاورزی نیز پمپ های خود را زودتر روشن کرده اند.

معاون برنامه ریزی اقتصادی شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران خاطرنشان کرد: مصرف صنایع نیز امسال با رشد ۲۶ درصدی همراه شده که نشانه رونق تولید در کشور است.

رجبی مشهدی گفت: امسال و تاکنون شاهد افزایش ۲۰ درصدی در مصرف برق هستیم که لازم است از هم اکنون برنامه ریزی در این باره صورت گیرد. براساس مصوبه هیات وزیران پیش بینی شده هرساله هفت درصد تعرفه برای همه مشترکان افزایش داشته باشد. اما برای مشترکان کم مصرف که زیر الگوی مصرف هستند قبض آنها رایگان و با تعرفه صفرخواهد بود.

رجبی مشهدی به مشترکان خوش مصرف توصیه کرد با رعایت چند توصیه ساده مصرف برق خود را مدیریت کرده تا مشمول تعرفه صفر شوند.

وی ادامه داد: مشترکان خوش مصرف اگر نسبت به پارسال مصرف خود را ۱۰ درصد کاهش دهند از پاداش های در نظر گرفته شده برخوردار خواهند شد و کاهش ۱۰ درصد مشمول تخفیف ۲۰ دزصدی در قبض خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق در باره مشترکان پر مصرف خاطرنشان ساخت: مشترکان پرمصرف که تا کنون اقدامی برای مدیریت مصرف نکرده اند از خردادماه مشمول ۱۶ درصد تعرفه اضافه‌تر خواهند شد.

رجبی مشهدی گفت: مشترکان پر مصرف با استفاده صحیح از وسایل برقی و تنظیم مناسب روشنایی ها می توانند به مدیریت مصرف در سالی که با کاهش ۴۰ درصدی بارش ها همراه است و این امر حدود ۳ هزارمگاوات برق نیروگاه های برق آبی را به همراه خواهد داشت کمک کنند.

طرح برق امید از پارسال در کشور اجرا شد و براساس آن مشترکان به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم بندی شدند. مشترکان کم مصرف مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی خواهند شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
0
داره کاملا مجانی میشه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
0
مگر رئیس جمهور نگفت ما برق رایگان می دیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
برکت الله....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
مبارک باشد البته برای شما
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین