کد خبر: ۷۰۵۶۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰

یک نامه خطاب به سیدحسن خمینی

جمعی از فعالان سیاسی و اساتید دانشگاه در نامه ای به حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی از مواضع دلسوزانه یادگار امام در موضوع انتخابات ریاست جمهوری قدردانی کردند.
یک نامه خطاب به سیدحسن خمینی
آفتاب‌‌نیوز :

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیدحسن خمینی

با سلام وتحیات

احساس مسئولیت ارزشمندتان در برابر شرایط خطیر کشور که شما را بر آن داشت تا به تأملی درخور در باب انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بپردازید و درخواست برخی از ما و دیگر دلسوزان را برای بررسی حضور در این عرصه با جدیت دنبال کنید، جمعی از دوستان دانشگاهی را بر آن داشت تا در این‌خصوص ملاحظاتی را با شما در میان بگذارند:

۱. جناب‌عالی قطعاً از خطرات و آسیب‌هایی که ورود به این عرصه متوجه جناب‌عالی و جایگاه رفیعی که به آن منتسب هستید می‌کرد، وقوف و آگاهی داشتید و می‌دانستید که زخم‌خوردگان از انقلاب امام خمینی(س) و نیز مدعیان و انحصارطلبانی که برای تسلط بر این رکن رکین نظام، اسب مراد زین کرده‌اند، آماده بوده و هستند که شما و بیت شریف امام را آماج زهرآگین‌ترین تیرهای تهمت و افترا قرار دهند. به‌رغم این، شما خطرات ورود به این عرصه را به جان خریدید و مسئولانه به ارزیابی شرایط پرداختید. این امر ما را ملزم می‌کند تا سپاس و تشکر بیکران خود را نسبت به این مسئولیت‌شناسی و مواجهه دردمندانه با مشکلات کشور و مردم ابراز کنیم.

۲. اکنون که بر اساس مصلحت‌سنجی مقام رهبری، این مسئولیت خطیر فعلاً از دوش شما برداشته شد، حفاظت و حراست از این حُسن اعتماد و امیدی که در دل و روح دلبستگان به جناب‌عالی و این بیت شریف با دیدن کمترین نشانه‌ها از احتمال حضورتان در صحنه ایجاد شد، مسئولیت جدیدی برای شما ایجاد کرد که نباید دست کم گرفته شود. مردم دردمندی که سفره هایشان از فشار تحریم ظالمانه و نیز رویکردهای ناصواب در تنظیم روابط بین‌المللی و کاستی در تدبیر امورشان به ‌شدت کوچک شده است؛ همانها که رانت‌خواری انحصارطلبان و کاسبکاران تحریم، نمک بر زخمشان پاشیده ‌است و غم و اندوه تداوم حصر ظالمانه دلسوزانشان را ناباورانه نظاره‌گرند، از شما انتظار دارند مظلومیتشان را فریاد بکشید، چرا که بخش مهمی از این گرفتاری‌ها را ناشی از برداشت ناصواب از قانون اساسی و میثاقی می‌دانند که با اعتماد به گفتمان و تفسیر امام خمینی(س) به آن رأی اعتماد دادند، ولی اکنون شاهد آن‌اند که وجه جمهوریت آن تا حد زیادی به محاق رفته و نهادهای تصمیم‌گیری و نظارتی منتخب مردم را از ایفای درست مسئولیت‌ها و وظایفشان ناتوان ساخته ‌است.

۳. بر همین مبناست که از جناب‌عالی انتظار می‌رود برای پاسداشت قرائت مردم‌سالارانه و عقلانی از اسلام و نگرشی که در اداره کشور، میزان را رأی مردم می‌داند، بیش ‌از پیش صراحت داشته باشید و در مقابل رویه‌ها و تفاسیر مغایر با روح قانون اساسی و نقض‌کننده وصایای امام به مخالفت برخیزید و امید به اجرای بدون تنازل قانون اساسی را زنده کنید.

۴ . اینک بیش از هر زمان دیگر به همدلی و مشارکت وسیع مردم در انتخابات و تعیین سرنوشتشان نیاز داریم، ولی متأسفانه رویکردهای تنگ‌نظرانه در بررسی صلاحیت‌ها که عمدتاً به ‌صورت بدعت‌هایی پس از رحلت امام رایج شده و نیز موانعی که در چند دوره اخیر، پس از انتخابات، بر سر راه تحقق و اجرای وعده‌های انتخاباتی منتخبان مردم به وجود آمده‌اند، بخش مهمی از مردم را نسبت به کارآمدی صندوق رأی در اجرای شیوه‌های مطلوب و منتخب ناامید کرده‌اند و همین امر در یأس مشهود نسبت به اصل انتخابات مؤثر شده است.

ما انتظار داریم موضع‌گیری و بیان مواضع شجاعانه شما در دفاع از حقوق مردم و پاسداشت میراث مردم‌گرایانه امام، مسئولان و دست‌اندرکاران را درباره مقتضیات و لوازم برگزاری انتخابات پرشور که مطالبه مقام رهبری نیز هست، بیشتر آگاه و ملتزم کند و شرایطی به وجود آید که در فرصت اندک باقیمانده تا انتخابات، نشانه‌های گشایش در رویکردهای انقباضی موجود هویدا شوند و فضای نشاط، شادابی و امیدواری به گره‌گشایی از تنگناهای موجود از مسیر انتخابات مردمی، پرشور و معنادار مهیا شود.

امضاکنندگان:

اطاعت، جواد

اکرمی، سیدکاظم

امیری، مجتبی

بهشتی سرشت، محسن

بیگدلی، سعید

حاضری، علی محمد

حبیب زاده، محمد جعفر

حبیبی، نجفقلی

حسینی، سیدمحمود

رسایی، محمد جواد

رعایایی، محمد

سحابی، بهرام

سلیمانی، داود

صادقی، محمد حسین

صادقی، محمود

صفایی مقدم، مسعود

ظریفیان، غلامرضا

عابدینی، محمد جواد

قمیشی، مهدی

معاضدی، احمد

مهرمحمدی، محمود

میرزایی، فرامرز

نیکوبخت، ناصر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
0
مصلحت سنجی یا انحصار طلبی؟؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین