کد خبر: ۷۰۵۷۴۳
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹

آمریکا: از نقش سازنده ایران در یمن استقبال و حمایت می‌کنیم

نماینده ویژه ایالات متحده در یمن روز چهارشنبه گفت: ما از نقش سازنده ایران در یمن استقبال و حمایت می کنیم.
آمریکا: از نقش سازنده ایران در یمن استقبال و حمایت می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

"تیم لندرکینگ" نماینده ویژه ایالات متحده در یمن به قانونگذاران آمریکایی گفت که ما از نقش سازنده ایران استقبال می کنیم اگر ایران مایل به انجام این کار باشد.

به گزارش رویترز، وی همچنین در ادامه مدعی شد که حمایت ایران از انصارالله یمن کاملا چشمگیر است و شواهد واقعی وجود ندارد که تهران بخواهد از یک راه حل سازنده برای حل و فصل درگیری ها حمایت کند.

این درحالیست که جمهوری اسلامی بارها و وزارت امور خارجه کشورمان سوم فروردین در هفتمین سال تجاوز نظامی عربستان و ائتلاف به یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که از هرگونه طرح صلح مبتنی بر پایان تجاوز، آتش بس سراسری، پایان دادن به اشغالگری، رفع محاصره اقتصادی و آغاز گفت و گوهای سیاسی و در نهایت سپردن امر به دست یمنی‌ها جهت ترسیم آینده سیاسی خود حمایت می‌کند

همچنین سخنان لندرکینگ در حالی عنوان می شود که با گذشت شش سال از حمله عربستان و کشورهای ائتلاف عربی به مردم مظلوم یمن می گذرد و تا کنون بزرگترین تامین کننده تسلیحات سعودی ها در این حملات آمریکا و شرکای غربی وی بوده اند.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت و با کمک آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد و تلاش کرد که «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند، اما در طول شش ساله گذشته و با وجود حملات همه جانبه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن به هیچیک از اهداف تجاوزکارانه خود دست نیافته است.

در مقابل، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با اتکا به توان داخلی توانسته‌اند به ساخت موشک و پهپادهای پیشرفته دست یابند و در پاسخ به حملات مستمر نیروهای ائتلاف، مراکز نظامی و حیاتی عربستان در عمق خاک این کشور را هدف قرار دهند به شکلی که سامانه‌های دفاعی عربستان در رهگیری و انهدام این موشک‌ها و پهپادها ناتوان بوده است.

این ائتلاف به مرور و به دلیل شکست‌های گسترده از نیروهای مردمی یمن، به سوی فروپاشی سوق پیدا کرده و اکنون تنها عربستان و امارات با همراهی آمریکا علیه مردم یمن می‌جنگند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین