کد خبر: ۷۰۵۷۵۰
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵

آژانس نصب سانتریفیوژهای پیشرفته در نطنز را تایید کرد

آژانس اتمی در گزارشی به اعضای شورای حکام، تایید کرد که ایران سانتریفیوژهای پیشرفته‌تری را در تأسیسات غنی‌سازی نطنز نصب کرده است.
آژانس نصب سانتریفیوژهای پیشرفته در نطنز را تایید کرد
آفتاب‌‌نیوز :

رسانه‌های آمریکایی بامداد پنجشنبه به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش دادند که جمهوری اسلامی ایران تصمیم خود برای نصب سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر در تأسیسات غنی‌سازی نطنز را به اطلاع این سازمان رسانده است.

«لارنس نورمن» خبرنگار نشریه «وال‌استریت ژورنال» مستقر در بروکسل، به نقل از گزارش جدیدی که به شورای حکام آژانس اتمی ارائه شده، نوشت: «ایران رسماََ برنامه‌های خود برای توسعه سانتریفیوژهای پیشرفته (آی‌آر-۴) در تأسیسات غنی‌سازی نطنز را به آژانس اطلاع‌رسانی کرد».

در این گزارش آمده است: «در نتیجه، ایران تصمیم دارد از سانتریفیوژهای مذکور برای غنی‌سازی UF6 طبیعی تا سطح پنج درصدی U-235 در نطنز استفاده کند... مجموع ۶۰۸۴ سانتریفیوژ آی‌آر-۱ در ۳۶ آبشار، تعداد ۱۰۴۴ سانتریفیوژ آی‌آر-۲ام در شش آبشار، تعداد ۱۰۴۴ سانتریفیوژ آی‌آر-۴ در شش آبشار و تعداد ۱۷۴ سانتریفیوژ آی‌آر-۶ در یک آبشار [نصب می‌شوند]».

به نوشته نورمن، آژانس در این گزارش به شورای حکام توضیح داد: «در تاریخ بیست‌ویکم آوریل، آژانس تایید کرد که در تأسیسات غنی‌سازی نطنز، ۳۰ آبشار حاوی ۵۰۶۰ سانتریفیوژ آی‌آر-۱، شش آبشار حاوی ۱۰۴۴ سانتریفیوژ آی‌آر-۲ام و دو آبشار حاوی ۳۴۸ سانتریفیوژ آی‌آر-۴ نصب شده تا UF6 طبیعی را به میزان U-235 پنج درصد غنی کنند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین