کد خبر: ۷۰۵۸۸۶
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۴

تصویب لایحه محدودیت فروش تسلیحات به عربستان در آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه به علت قتل وحشیانه جمال خاشقچی لایحه محدودیت فروش تسلیحات نظامی به عربستان را به تصویب رساند.
تصویب لایحه محدودیت فروش تسلیحات به عربستان در آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

لایحه " قانون حمایت از معارضین سعودی در سال ۲۰۲۱" با موافقیت نمایندگان هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات با کسب ۳۵۰ رای موافق به ۷۱ رای مخالف در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید.

به گزارش نشریه هیل، بعد از تصویب این لایحه برای اجرایی شدن آن سنا آمریکا نیز باید لایحه را به تصویب برساند.

لایحه تصویب شده توسط نماینده دموکرات "گری کانلی" ارائه شد، کانلی نماینده منطقه ای است که خاشقجی زمانیکه در امریکا زندگی می کرد، درانجا سکونت داشت.

این لایحه فروش و صادرات برخی از تسلیحات دفاعی به عربستان را متوقف می کند مگر اینکه رییس جمهوری بتواند گواهی دهد که عربستان درگیر سرکوب و شکنجه مخالفان و بازداشت خودسرانه شهروندان ایالات متحده یا بین المللی نیست.

لایحه محدودیت صادرات تسلیحات به عربستان در حالی به تصویب میرسد که اداره مدیریت اطلاعات ملی آمریکا اسفند سال گذشته در گزارشی محمد بن سلمان را به طراحی قتل خاشقچی در سال ۲۰۱۸ میلادی در ساختمان کنسولگری عربستان در ترکیه متهم کرد.

دولت "جو بایدن" رئیس جمهوری آمریکا بعد از دریافت این گزارش شماری از مقام های سعودی را تحریم کرد اما از مجازات بن سلمان امتناع کرد.

خاشقچی روزنامه نگار مخالف و منتقد آل سعود مهرماه سال ۹۷ زمانی که برای انجام یک کار اداری به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه مراجعه کرد، به قتل رسید اما جسد او هیچ گاه پیدا نشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین