کد خبر: ۷۰۵۹۰۳
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶

هیچ‌وقت سر پنالتی دعوا نکنید!

محمدحسین کنعانی‌زادگان بعد از بازی با گوا به سوژه اول شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد این اما این اولین بار نیست که در فوتبال ایران بر سر زدن ضربه پنالتی مشاجره اتفاق می‌افتد. جالب‌تر این که اکثر اوقات هم این ضربات خراب شده‌اند و حتی در یک مورد، منجر به تحولات اساسی در استقلال شد.
هیچ‌وقت سر پنالتی دعوا نکنید!
آفتاب‌‌نیوز :

«پرسپولیس در حالی سه‌شنبه‌شب در سومین بازی آسیایی‌اش موفق شد با نتیجه دو بر یک از سد گوا هند بگذرد که این بازی یک حاشیه عجیب داشت. ابتدا سرخپوشان با یک گل عقب افتادند اما در ادامه یک پنالتی به سود آنها اعلام شد. از مدت‌ها قبل مشخص شده که پنالتی‌زن اول پرسپولیس مهدی ترابی خواهد بود اما در کمال تعجب محمدحسین کنعانی‌زادگان برای زدن ضربه داوطلب شد. با مخالفت کادر فنی، پنالتی را ترابی زد و کار را به تساوی کشاند. دقایقی بعد پرسپولیس گل دوم را هم به ثمر رساند، پس از آن مدافعان سراسیمه تیم میزبان برای دومین بار مرتکب خطای پنالتی شدند. این بار دیگر پافشاری کنعانی جواب داد و او پشت ضربه ایستاد اما در کمال ناباوری پنالتی را خراب کرد. همین مساله باعث شد مدافع پرسپولیس بعد از بازی به سوژه اول شبکه‌های اجتماعی تبدیل شود. این اما این اولین بار نیست که در فوتبال ایران بر سر زدن ضربه پنالتی مشاجره اتفاق می‌افتد. جالب‌تر این که اکثر اوقات هم این ضربات خراب شده‌اند و حتی در یک مورد، منجر به تحولات اساسی در استقلال شد. غیر از ماجرای سه‌شنبه‌شب کنعانی، به این سه مورد دیگر هم توجه کنید؛ مروری که با تماشای تصاویر جذاب‌تر هم خواهد شد.

مورد اول: پرسپولیس در داربی برگشت لیگ پانزدهم یکی از بهترین روزهای تاریخش را خلق کرد و با نتیجه چهار بر دو استقلال را شکست داد. در آخرین دقایق نیمه اول آن بازی زمانی که سرخپوشان با دو گل از حریف پیش بودند به سود این تیم اعلام پنالتی شد. پنالتی را محسن بنگر گرفت. مهدی طارمی که دو گل اول را زده بود سخت تمایل داشت با زدن این ضربه هت‌تریکش را کامل کند اما رامین رضاییان توپ را برداشت. غائله مفصلی به پا شد. رامین اعلام انصراف کرد اما طارمی دیگر کوتاه‌بیا نبود. سرانجام با سلام و صلوات او را راضی کردند پنالتی را بزند اما مهاجم بوشهری که تمرکزش را از دست داده بود ضربه را خراب کرد.

مورد دوم: یکی از عجیب‌ترین قاب‌های تاریخ باشگاه استقلال زمانی خلق شد که در داربی برگشت لیگ هجدهم به سود این تیم اعلام پنالتی شد. گادوین منشا برای زدن ضربه خیز برداشت اما فرشید اسماعیلی توپ را از او ربود. بین طرفین درگیری شدیدی پیش آمد. مهدی رحمتی به‌ عنوان کاپیتان وارد ماجرا شد و منشا را راضی کرد اجازه بدهد اسماعیلی پشت پنالتی بایستد. فرشید هم آن چیپ تاریخی را زد. ضربه‌ای که گل شدنش شاید می‌توانست قهرمانی را از پرسپولیس بگیرد و به استقلال بدهد، از دست رفت. قرمزها آن بازی را بردند. در رختکن دعوای شدیدی بین منشا و اسماعیلی پیش آمد. بعد از مسابقه هم فیلم توهین یک بوقچی به رحمتی منتشر شد. نتیجه داستان هم شد این که چند هفته بعد و با پایان فصل، رحمتی برای همیشه از استقلال رفت. منشا هم جدا شد و حتی شفر هم دوام نیاورد.

مورد سوم: می‌توانیم مثلا به درگیری کمال کامیابی‌نیا و محسن بنگر بر سر زدن ضربه پنالتی به ذوب‌ آهن در لیگ پانزدهم اشاره کنیم؛ توپی که آخرش کمال از دست داد و شاید با گل شدنش پرسپولیس آن سال هم قهرمان می‌شد. مثال دم دست‌تر اما مشاجره همین آقای کنعانی‌زادگان با امید عالیشاه بر سر زدن پنالتی فصل جاری برابر نفت مسجدسلیمان است. از قضا آنجا هم امید بدون تمرکز لازم پنالتی را زد و خراب کرد. نتیجه می‌گیریم درگیری برای زدن پنالتی، معمولا عاقبت خوبی ندارد!»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین