کد خبر: ۷۰۵۹۱۹
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

نتانیاهو با هدف به شکست کشاندن مذاکرات وین هیئت به آمریکا اعزام می‌کند

یک رسانه آمریکایی گزارش داد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای به شکست کشاندن مذاکرات وین؛ هیئتی را هفته آینده روانه واشنگتن، پایتخت آمریکا ، می‌کند.
نتانیاهو با هدف به شکست کشاندن مذاکرات وین هیئت به آمریکا اعزام می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

تارنمای رسانه آمریکایی «آکسیوس» (axios) با انتشار این خبر نوشت: نتانیاهو به هئیتی دستور داده تا برای انجام مذاکراتی راهبردی بر سر ایران و در مخالفت با بازگشت آمریکا به توافق هسته ای عازم واشنگتن شوند ، طرف اسرائیلی از پرداختن به محتوای این مذاکرات خودداری کرده است.

اکسیوس درادامه نوشت: این رفتار و موضع دولت نتانیاهو دقیقا همان رفتاری است که یک سال پیش از اعلام و حصول توافق هسته ای در سال ۲۰۱۵ میلادی صورت گرفت که این موضوع در آن زمان منجر به تیرگی روابط بین اسرائیل و دولت وقت باراک اوباما شد.

این گزارش می افزاید:برخی خبرها حاکی از آن است که مقامات ارشد امنیت ملی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) هفته آینده برای گفت و گو بر سر ایران به واشنگتن اعزام خواهند شد، این هئیت شامل ، «میر بن شبات» (Meir Ben-Shabbat) مشاور امنیت ملی، «آویو کوچاوی» (Aviv Kochavi) رئیس ستاد مشترک ، «تامیر هایمان» (Tamir Hayman) رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل و «یوسی کوهن» رئیس موساد؛ می باشند.

آکسیوس در ادامه گزارش داد: نتانیاهو روز پنجشنبه با «بنی گانتز» وزیر جنگ و «گابی اشکنازی» وزیرخارجه اسرائیل درباره سیاست هایی که باید در واشنگتن توسط هئیت اعزامی مطرح شود، به مذاکره پرداخت.

تارنمای خبری رسانه آمریکایی اکسیوس افزود: در پایان این گفت و گو تاکید شد که بازگشت تمامی طرف ها به توافق هسته ای، اسرائیل را با خطر مواجه خواهد ساخت، نتانیاهو در جریان مذاکرات روز گذشته تاکید کرد که اسرائیل یکی از طرف های درگیر در مذاکرات وین نیست و در نتیجه این توافق را به هر صورت قبول نخواهد کرد، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وی تنها بنابر منافع امنیت ملی اسرائیل عمل می کند.

اتحادیه اروپا: مذاکرات وین ارتباطی به اسرائیل ندارد

درحالی که رژیم صهیونیستی با هدف شکست مذاکرات وین قصد دارد تا هیئتی را به واشنگتن دی.سی اعزام کند که دوم اردیبهشت ماه ، « پیتر استانو »سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ارتباط با مذاکرات جاری برجام در وین تصریح کرد که رژیم صهیونیستی عضو توافق هسته‌ای ایران نیست و ارتباطی با مذاکرات وین ندارد.

استانو به صراحت گفت:عدم ارتباط اسرائیل با مذاکرات برجام باید روشن باشد.

« پیتر استانو »سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
به گزارش ایرنا؛ نمایندگان کشورهای عضو برجام طی دو هفته گذشته در چارچوب کمیسیون مشترک در وین گردهم آمده تا در خصوص فعال کردن این توافق و بازگشت احتمالی آمریکا به آن رایزنی کنند. دور پنجم از هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام، دیروز در گراندهتل وین برگزار شد و روسای هیات های مذاکره کننده به بحث و بررسی در خصوص آخرین وضعیت گفت‌وگوهای فنی و پیش‌نویس های اولیه متون و نحوه تداوم گفت‌وگوها پرداختند.

آن‌ها توافق کردند علاوه بر دو گروه کارشناسی فعلی (در حوزه لغو تحریم ها و هسته ای) هفته آینده یک گروه کارشناسی سوم نیز برای گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام ایجاد شود.

براساس برنامه اعلام شده، هیات ها پس از مشورت در پایتخت های متبوع خود، هفته آینده ضمن از سر گیری نشست کمیسیون مشترک برجام، گفت و گوهای فنی و کارشناسی را دنبال خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین