کد خبر: ۷۰۵۹۹۰
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴

سندی که خروج از سوپرلیگ را دشوار می‌کند+عکس

اشپیگل از یک سند مهم در رابطه با رقابت‌های سوپرلیگ اروپا رونمایی کرده است.
سندی که خروج از سوپرلیگ را دشوار می‌کند+عکس
آفتاب‌‌نیوز :

در ابتدای هفته خبری که مدتها در رابطه با آن بحث شده بود بالاخره رنگ و بوی رسمی به خود گرفت و 12 باشگاه بزرگ اروپایی طی بیانیه ای مشترک اعلام کردند که به زودی رقابت هایی موسوم به سوپر لیگ برگزار خواهد شد؛ مسابقاتی که گفته شد می تواند اقتصاد باشگاه ها را تا حدود زیادی زیر و رو کند و تحولات عظیمی در فوتبال اروپا ایجاد کند.

اما خبر برگزاری این رقابت‌ها با حمله تند بسیاری از نهادها از جمله یوفا و فیفا روبرو شد. از طرف دیگر حتی سیاست هم به صحنه ورود کرد و بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، مخالفت خود را با برگزاری سوپر لیگ اعلام کرد. این اما پایان کار نبود و هواداران نیز به اشکال مختلف از این مسابقات انتقاد کرده و خواستار لغو آن شدند.

سندی که خروج از سوپرلیگ را دشوار می‌کند+عکس

همه این مسائل باعث شد که طی روزهای اخیر باشگاه‌های حاضر در سوپرلیگ یکی پس از دیگری انصراف خود را از حضور در این رقابت‌ها اعلام کنند؛ در این میان برخی گزارش ها حاکی از آن بود که کنار کشیدن این تیم‌ها از سوپرلیگ عواقب سنگین مالی را برایشان به همراه خواهد داشت.

از طرف دیگر فلورنتینو پرز، رئیس پروژه سوپرلیگ، نیز در در دو مصاحبه رسمی خود حاضر نشد در رابطه با جریمه مالی تیم ها در صورت انصراف از رقابت ها حرفی به میان آورد. با این وجود اکنون اشپیگل از یک سند قابل توجه و مهم رونمایی کرده است.

بر اساس قراردادی که اشپیگل منتشر کرده هر تیمی که از رقابت‌های سوپرلیگ انصراف دهد باید غرامت 150 میلیون یورویی بپردازد؛ در واقع اگر چنین مسئله ای صحت داشته باشد خروج تیم ها از این رقابت‌ها اصلاً کار آسانی نخواهد بود و باید دید که طی روزهای آینده چه واکنش هایی به این سند افشا شده وجود خواهد داشت و نهایتاً سرانجام پروژه سوپرلیگ چه می شود.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین