کد خبر: ۷۰۶۰۳۸
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

توصیه های تغذیه ای ماه رمضان به نوجوانان

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: نوجوانانی که سال نخست روزه داری را آغاز می کنند به علت گذراندن دوران رشد به توجهات بیشتری نیاز دارند.
توصیه های تغذیه ای ماه رمضان به نوجوانان
آفتاب‌‌نیوز :

نسرین علیزاده در ارتباط با روزه داری در نوجوانان گفت: منابع خوب پروتئینی مانند انواع گوشت، ماهی، تخم مرغ و حبوبات باید در برنامه غذایی نوجوانان گنجانده شود.

وی رعایت تنوع و تعادل در استفاده از تمامی گروه های غذایی را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: والدین از دریافت کافی گروه شیر و لبنیات در دو وعده سحر و افطار در این افراد مطمئن شوند.

علیزاده عنوان کرد: از منابع غذایی آهن و روی، ویتامین A و ویتامین B12 از جمله انواع گوشت، حبوبات، تخم مرغ، شیر و لبنیات، انواع خشکبار و مغزها که در رشد و خونسازی نقش دارند، در ایام روزه داری به مقدار کافی مصرف شود.

وی تاکید کرد: از مصرف زیاد مواد قندی و شیرین در وعده سحری اجتناب شود چون مصرف این مواد سبب افت قند خون شده و توانایی یادگیری آنها را در طول روز کاهش می دهد.

علیزاده خاطرنشان کرد: نوجوانان علاقه خاصی به خوردن انواع هله هوله ها و مواد غذایی کم ارزش دارند که فقط پر کننده معده هستند که به طورکلی و بخصوص در ایام روزه داری نباید مصرف شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین