کد خبر: ۷۰۶۰۵۴
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

جریمه احتمالی ۲۰ هزار دلاری AFC برای پرسپولیس و مغانلو

باشگاه پرسپولیس به خاطر یک سهل‌انگاری احتمالا با جریمه‌ای حداقل ۲۰ هزار دلاری مواجه شود.
جریمه احتمالی ۲۰ هزار دلاری AFC برای پرسپولیس و مغانلو
آفتاب‌‌نیوز :

فوتبال ایران عادت دارد که در خوشحال‌ترین حالت ممکن هم بهانه‌ای به فیفا و AFC بدهد تا با جریمه‌های ریز و درشت مواجه شود؛ از جریمه‌های چند هزار دلاری گرفته تا بسته شدن پنجره نقل و انتقالات. این بار هم پرسپولیس در روزی که چهارمین پیروزی پیاپی‌اش در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد و صعودش به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها را تا حدودی قطعی کرد در اقدامی عجیب، بهانه‌ای به دست مسئولان AFC داد تا آن‌ها بتوانند این نماینده ایران را جریمه  کنند.

ماجرا از جایی شروع می‌شود که شهریار مغانلو، مهاجم پرسپولیس به عنوان بهترین بازیکن دیدار تیمش مقابل گوای هند انتخاب شد؛ جایی که مغانلو باید در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی شرکت می‌کرد ولی این اتفاق نیفتاد و عالیشاه به این کنفرانس رفت. حالا پرسپولیس براساس چه ماده و تبصره‌ای ممکن است با جریمه مواجه می‌شود؟

در بند ۳ ماده ۳۵ قوانین فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان آسیا آمده است: "سرمربی تیم‌ شرکت کننده و بهترین بازیکن زمین باید در کنفرانس بعد از هر بازی که شرکت کردند، حضور پیدا کنند." این ماده از قوانین لیگ قهرمانان می‌گوید که در کنفرانس پس از بازی پرسپولیس و گوا، شهریار مغانلو حتما باید شرکت می‌کرده ولی مشخص نیست که چرا امید عالیشاه از سوی باشگاه به این کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده است.

و اما جریمه نرفتن بهترین بازیکن به نشست خبری چیست؟ در بند ۵ ماده ۳۵ قوانین لیگ قهرمانان آسیا آمده است: " هر شخصی که نتواند در یک کنفرانس مطبوعاتی الزامی شرکت کند حداقل ۱۰ هزار دلار جریمه خواهد شد. هم‌چنین باشگاه شرکت کننده طبق ماده ۳.۳.۹ مسوول هرگونه حضور پیدا نکردن در یک کنفرانس مطبوعاتی است. کمیته انضباطی AFC ممکن است مجازات‌های بیش‌تری بنا به صلاحدیدش اعمال کند."

ماده ۳.۳.۹ هم راجع به الزام حضور افراد در کلیه فعالیت‌های رسمی اعم از جلسه هماهنگی و کنفرانس مطبوعاتی براساس دستورالعمل‌های AFC است که در بند اول آن راجع به جرایم حاضر نشدن در نشست گفته است: " حاضر نشدن در هر گونه فعالیت یا رویداد رسمی منجر به جریمه حداقلی ۱۰ هزار دلاری باشگاه خواهد شد." در بند دوم هم از امکان اعمال جرایم بیش‌تر از سوی کمیته انضباطی AFC صحبت کرده است.

با این اوصاف پرسپولیسی‌ها احتمال دارد به خاطر یک کنفرانس مطبوعاتی ساده حداقل ۲۰ هزار دلار جریمه شوند که ۱۰ هزار دلار آن مربوط به شهریار مغانلو و ۱۰ هزار دلار آن مربوط به خود باشگاه پرسپولیس است؛ جریمه‌ای که اگر اعمال شود نشان می‌دهد که پرسپولیسی‌ها قوانین لیگ قهرمانان را به درستی نخوانده‌اند. ممکن است که مسوولان پرسپولیس تصور کرده‌اند که در کنفرانس بعد از بازی همانند کنفرانس قبل از بازی، آن‌ها باید یک بازیکن را برای حضور در کنفرانس مطبوعاتی انتخاب کنند.

همچنین شاید برای‌تان سوال پیش بیاید که چرا باشگاه فولاد و جواد نکونام به خاطر فرستادن سسما به جای نکونام به نشست‌های خبری با جریمه مواجه نمی‌شوند که جواب آن در سایت AFC است. دلیل این اتفاق معرفی شدن سسما، دستیار اسپانیایی نکونام به عنوان سرمربی فولادی‌ها در رقابت‌های لیگ قهرمانان است که در تمامی گزارش بازی‌های این نماینده ایران ثبت شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین